کد خبر : 306
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 مرداد 1392 - 17:03

استقلال و تراکتور،بهترین‌ تیم‌های هفته سوم لیگ

استقلال و تراکتور،بهترین‌ تیم‌های هفته سوم لیگ

هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر شب گذشته با برتری پرسپولیس مقابل مس کرمان به پایان رسید.

 

پس از برگزاری سه هفته ابتدایی رقابت‌ها تیم‌های مدعی لیگ سیزدهم یعنی استقلال، پرسپولیس، سپاهان و فولاد از همین ابتدای کار یک سر و گردن بالاتر از سایر تیم‌ها نشان داده و از همین حالا رقابت را برای قهرمانی آغاز کردند، ضمن اینکه تراکتورسازی نیز پس از کسب نتایج ناامید کننده در دو هفته اول رقابت‌ها در اصفهان به یک پیروزی پرگل دست یافت تا این تیم آرام آرام به روزهای خوبش نزدیک شود.

نکته قابل توجه اینکه در هفته اول رقابت‌ها تعداد اخراجی‌ها زیاد بود و در هفته دوم تعداد پنالتی‌هایی که داوران برای تیم‌ها زیاد گرفتند تا به این ترتیب هفته اول رقابت‌های لیگ برتر را هفته اخراجی‌ها و هفته دوم را هفته پنالتی‌ها نامگذاری کنیم، اما با پایان هفته سوم، قصد داریم از این هفته بازی‌ها را موشکافانه‌تر مورد بررسی قرار داده و مانند فصل گذشته ترین‌های هر هفته از رقابت‌ها به تفکیک مشخص کنیم.

بر همین اساس در زیر نگاهی می‌اندازیم به نتایج، ترین‌ها و اتفاقات رقم خورده در هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر:

* گسترش فولاد تبریز یک– سپاهان یک

گل‌ها‌: سیدمهدی قریشی در دقیقه ۶ برای گسترش – محمد غلامی در دقیقه ۹۰+۴ برای سپاهان

*ذوب آهن ۲ – تراکتورسازی ۴

گل‌ها: محسن ربیع‌خواه در دقیقه ۱۹، محمد ابراهیمی ۳۲، علی کریمی در دقیقه ۹۰+۲ و کریم انصاری فرد ۹۰+۳ برای تراکتورسازی – سپهر حیدری در دقیقه ۶۲ و مهدی رجب‌زاده در دقیقه ۷۱ برای ذوب آهن

* صبای قم صفر – فولاد یک

گل: عبدالله کرمی در دقیقه ۴۸

* استقلال صنعتی خوزستان صفر – سایپا صفر

* داماش یک – نفت تهران یک

گل‌ها : وحید امیری در دقیقه ۵۹ برای نفت – روح الله سیف‌الهی در دقیقه ۶۹ برای داماش

* راه آهن صفر – ملوان صفر

*فجرسپاسی ۲ – استقلال ۴

گل‌ها: جواد نکونام (پنالتی) در دقیقه ۳۴، محمد قاضی در دقیقه ۴۶، حنیف عمران زاده در دقیقه ۷۳ و فرهاد مجیدی در دقیقه ۸۳ برای استقلال و حمید جوکار در دقیقه ۳۶ – محمد حیدری در دقیقه ۵۳ برای فجرسپاسی

*پرسپولیس ۲ – مس کرمان صفر

گل‌ها: پیام صادقیان در دقیقه ۶۵ و قاسم دهنوی در دقیقه ۷۵

**ترین‌های هفته سوم لیگ برتر:

در هفته سوم رقابت‌ها و در ۸ مسابقه‌ای که برگزار شد ۱۹ گل به ثمر رسید تا میانگین ۲،۳ گل در هر بازی به ثبت برسد.

در هفته‌ سپری شده دو دیدار استقلال و فجر و همچنین تراکتور و ذوب ۱۲ گل به ثمر رسید تا میانگین ۶ گل را در این دو بازی شاهد باشیم و در ۵ بازی دیگر تنها ۷ گل.

**بهترین تیم‌های هفته: استقلال و تراکتورسازی

در هفته سوم سه تیم استقلال و تراکتور سازی و فولاد در خانه حریفان خود به برتری رسیدند با این حال برتری‌های پرگل استقلال و تراکتورسازی که در حافظیه و فولادشهر برای این دو تیم به دست آمد، وجه تمایزشان با سایر بردهای هفته بود تا به این ترتیب این دو تیم به عنوان بهترین‌ تیم‌های هفته سوم معرفی شوند.

**ناکامان هفته: گسترش فولاد و مایلی‌کهن

اگر چه ذوب‌آهن و فجر مقابل مهمانان قدرتمند خود شکست‌های سنگینی را در خانه متحمل شدند اما به جرأت می‌توان عنوان ناکام هفته را تقدیم به گسترش فولاد کرد که در حالی که می‌توانست مقابل یکی از قطب‌های فوتبال ایران یعنی سپاهان اولین برد فصلش را دشت کند با گل دقیقه پایانی غلامی از این مهم بازماند تا همچنان تیم دوم تبریز در اولین فصل حضور در حسرت اولین ۳ امتیازش از رقابت‌های لیگ برتر باشد.

همچنین محمد مایلی‌کهن که پس از دو برد ابتدایی صبا را به جمع مدعیان رسانده بود در هفته سوم و در خانه مقابل فولاد شکست را پذیرا شد تا حاجی مایلی ناکام بزرگ هفته سوم لقب بگیرد.

**بازیکن هفته: پیام صادقیان

پیام صادقیان از پرسپولیس در دیدار مقابل مس کرمان هر کاری دلش می‌خواست کرد و در نهایت هم به قولش مبنی بر گلزنی مقابل تیم محمود یاوری جامه عمل پوشاند تا به عنوان بهترین بازیکن هفته انتخاب شود.

آندرانیک تیموریان برای استقلال و کریم انصاری‌فرد هم در ترکیب تراکتورسازی بازی‌های قابل توجهی را از خود ارائه کردند.

**سرمربی هفته: امیر قلعه‌نویی

پس از شکست استقلال مقابل سپاهان در حالی که ۳ امتیاز هفته سوم از نان شب هم برای آبی‌ها واجب‌تر بود، امیر قلعه‌نویی با تعویض‌هایش این مهم را برای تیمش محقق کرد تا به عنوان بهترین مربی هفته انتخاب شود.

**۲۴ کارت زرد و بدون کارت قرمز

در هفته سوم ۲۴ بار کارت زرد از جیب داوران خارج شد تا سهم دیدار به طور میانگین ۳ کارت زرد باشد.

نکته قابل توجه اینکه در هفته سوم و در هیچکدام از دیدارها شاهد کارت قرمز نبودیم.

همچنین در هر کدام از دو دیدار راه‌آهن و ملوان و ذوب‌آهن و تراکتوسازی ۵ بازیکن با کارت زرد از داور جریمه شدند تا این دو دیدار به عنوان جنجالی‌های هفته سوم معرفی شوند.

**تعداد تماشاگران هفته سوم: ۶۳ هزار و …

در هفته سوم رقابت‌ها حدود ۶۳ هزار نفر از نزدیک مسابقات را تماشا کردند که طبق معمول دو دیداری که یک سر آنها سرخابی‌های پایتخت بودند پرتماشاگرترین و دیدارهای قم و تختی تهران هم کم تماشاگرترین دیدارهای هفته بودند.

**رده‌بندی گلزنان در پایان هفته سوم: بازگشت فرهاد به صدرجدول گلزنان

۲ گل: رضا عنایتی ( صبای قم) – فرهاد مجیدی (استقلال تهران) – میرمهدی قریشی (گسترش فولاد تبریز) – محمد غلامی (سپاهان)

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.