کد خبر : 3063
تاریخ انتشار : جمعه 5 تیر 1394 - 19:12

ظریف با همتای کویتی خود گفت و گو کرد

ظریف با همتای کویتی خود گفت و گو کرد

 وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با همتای کویتی خود، حمله تروریستی به مسجد امام صادق (ع) کویت را که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از نمازگزاران روز‌ه‌دار گردید، به شدت محکوم کرد.

 

 ظریف در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کویت ،ضمن محکوم کردن شدید این اقدام وحشیانه و ناجوانمردانه، مراتب همدردی خود را با دولت و ملت کویت و همچنین خانواده های کشته شدگان این حادثه تروریستی اعلام کرد و به آنها تسلیت گفت.
دکتر محمدجواد ظریف در این تماس تلفنی با همتای کویتی، ضمن محکومیت این حادثه تروریستی و ابراز مراتب تسلیت و همدردی با دولت و ملت کویت، پدیده شوم تروریسم تکفیری را از مهم ترین تهدیدها علیه کشورهای منطقه دانست و بر ادامه رایزنی و همفکری جهت مبارزه با این پدیده شوم تاکید نمود.
وزیر امور خارجه کویت نیز با ابراز تشکر از تماس تلفنی دکتر ظریف، تاکید کرد مبارزه با پدیده تروریسم نیازمند مشارکت همه کشورهای منطقه است و آمادگی کشورش را برای همکاری و مشارکت در این زمینه اعلام نمود.
مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز این حمله تروریستی را به شدت محکوم کرده است
ظهر روز جمعه منابع کویتی از انفجاری انتحاری در یکی از مساجد شیعیان این کشور در مرکز شهر کویت و در زمان برگزاری نماز جمعه خبر دادند.
شبکه سومریه نیوز عراق اعلام کرد: این انفجار در مسجد امام صادق (ع) در منطقه الصوابر کویت رخ داده و چندین کشته و زخمی بر جای گذاشته است .
خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد، گروه داعش مسئولیت حمله امروز به مسجد امام صادق (ع) در کویت را برعهده گرفته است.
براساس بیانیه داعش ابوسلیمان الموحد نام تروریستی است که کمربند انفجاری خود را بین نمازگزاران در مسجد امام صادق (ع) منفجر کرده است. داعش در هفته های گذشته نیز اعلام کرده که مسئول حملات به مساجد شیعیان در یمن و عربستان بوده است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.