کد خبر : 3116
تاریخ انتشار : شنبه 13 تیر 1394 - 13:30

دستیابی به توسعه پایدار نیازمند حمایت دانشگاهیان است

دستیابی به توسعه پایدار نیازمند حمایت دانشگاهیان است

استاندارآذربایجان شرقی گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار در استان نیازمند همکاری دانشگاهیان به خصوص اعضای هیات علمی دانشگاه ها هستیم.

به گزارش آی نیوز، دکتر اسماعیل جبارزاده در مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به سه محور مهم و اساسی مراکز عالی در راستای توسعه استان ،  اظهار داشت : در طول سال گذشته با همت تمامی مسوولان و صاحب نظران در بخش اقتصادی، سندی بنام سند تدبیر توسعه استان تهیه شد که برای بهتر پیاده شدن این سند نیازمند همکاری تمامی اعضای هیات علمی دانشگاه ها هستیم.

دانشگاه آزاد اسلامی افتخار جامعه علمی کشور است
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی هم اکنون در تمام شهرها واحد دانشگاهی دارد، تصریح کرد: اگر امروز دنبال توسعه پایدار در استان هستیم، قطعا دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان افتخار جامعه علمی کشور، با اساتید بزرگوار و دانشجویان  محترم ، می توانند نقش بسیار موثر و  مهمی را در تحقق اهداف، ایفا کنند.
وی با بیان دومین تقاضای خود از مراکز دانشگاهی، با اشاره به تصویب ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در استان، ادامه داد: برای تحقق این مهم نیازمند همکاری و تعامل بیش از پیش اعضای هیات علمی دانشگاه ها و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی هستیم.
جبارزاده با اشاره به تصویب منطقه ویژه علم و فناوری با نام ربع رشیدی در استان، گفت: همچنین تحقق اهداف منطقه ویژه علم و فناوری نیز در گرو همکاری اساتید دانشگاه های استان به خصوص اساتید دانشگاه آزاد انجام می شود.

رشد واحدهای صنعتی با مراکز تحقیق و توسعه امکان پذیر است
استاندارآذربایجان شرقی با بیان سومین خواسته خود ،  یکی از علل عقب ماندگی صنعتی استان را نبود واحد تحقیق و توسعه در کنار واحدهای صنعتی عنوان کرد و گفت: با کمک اعضای هیات علمی دانشگاه ها خواهیم توانست به کمک صنعت استان رفته و با ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه در تمامی صنایع شاهد دمیده شدن جان تازه ایی به کالبد صنعت آن باشیم.
وی با اشاره به موفقیت دانشگاه آزاد واحد ایلخچی در مسابقات بین المللی ربوکاپ، گفت: این موفقیت نشان از توان علمی بالای دانشجویان استان است، البته معتقدم این موفقیت به خوبی ، منعکس نشد.
 
هدایت پایان نامه ها به سمت بررسی و توسعه استان
استاندار خاطرنشان کرد: سه هزار و ۷۰۰ عضو هیات علمی دانشگاهی در استان وجود دارد که توان علمی بسیار بزرگی است و می توان با بهره مندی از توان آنان مشکلات و معضلات استان را در قالب پایان نامه های دانشجویی مورد تحلیل و بررسی قرار داد و استانداری خریدارنتایج این تحقیقات علمی می باشد و اعضای هیات علمی دانشگاه ها می توانند با هدایت پایان نامه ها به سمت بررسی مشکلات آذربایجان شرقی، در کاهش مشکلات و توسعه استان سهیم باشند.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم از خدمات علی رضایی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تبریز قدردانی شد و سید جواد انگجی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی معرفی شد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.