کد خبر : 3163
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 تیر 1394 - 3:25

شرایط استفاده دانش‌آموزان از «تک‌ماده» و «تبصره» اعلام شد

شرایط استفاده دانش‌آموزان از «تک‌ماده» و «تبصره» اعلام شد

 

 

 

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، شرایط استفاده دانش‌آموزان سال آخری از «تک‌ماده» و «تبصره» را تشریح کرد.

عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «شرایط استفاده از تک‌ماده و تبصره برای دانش‌آموزان چگونه است؟»، اظهار داشت: دیگر عنوان تک‌ماده نداریم اما استفاده از تبصره برای دانش‌آموزان شرایط خاصی دارد.

وی با اشاره به اینکه نخستین شرط استفاده از تبصره، سال آخری بودن دانش‌آموز محصل است، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزی که معدل سال آخر او بالاتر از ۱۰ باشد و نمره ۲ درس نهایی و ۲ درس غیر نهایی بالاتر از ۷ داشته باشد، امکان استفاده از تبصره را دارد تا نمره قبولی دریافت کند.

عمادی افزود: دانش‌آموزانی که پنج درس نهایی و یا افرادی که دروس نهایی کمتری دارند باز هم می‌توانند در ۲ درسی که نمره بالاتر از هفت داشته باشند از تبصره استفاده کنند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با این شرایط در مجموع دانش‌آموزان سال سوم و سال آخر تحصیل می‌توانند در چهار درس نهایی و غیر نهایی از تبصره استفاده کنند.

وی با اشاره به دانش‌آموزانی که شامل این تبصره می‌شوند، عنوان کرد: دانش‌آموزان سال سوم رشته‌های انسانی، تجربی و ریاضی، فنی و حرفه‌ای و پیش دانشگاهی شامل استفاده از تبصره در دروس نهایی خواهند شد.

عمادی اظهار داشت: استفاده از تبصره پس از امتحانات خردادماه امکان پذیر است.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.