کد خبر : 3186
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 تیر 1394 - 4:07

تبریزی‌ها روزانه ۲۶۰ میلیون بطری آب مصرف می‌کنند

تبریزی‌ها روزانه ۲۶۰ میلیون بطری آب مصرف می‌کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: مردم کلانشهر تبریز در روزهای گرم تابستان روزانه بیش از ۴۰۰ هزار مترمکعب (به اندازه ۲۶۰ میلیون بطری آب ۱.۵ لیتری) آب مصرف می‌‌کنند.

علیرضا ایمانلو صبح امروز اظهار داشت: با توجه به افزایش دما در روزهای اخیر و بالا رفتن میزان مصرف آب شرب شهروندان مصرف روزانه آب یک روز مشترکان در کلانشهر تبریز حدود ۴۰۰ هزار متر مکعب بوده که نسبت به سال قبل در همین مدت رشد مصرف آب را نشان می‌دهد.
وی اضافه کرد: با توجه به برداشت آب از تمام ظرفیت‌های موجود از جمله ۸۵ حلقه چاه، ۱۱ رشته قنات، سد نهند و طرح آبرسانی زرینه‌رود که به صورت فرا استانی و از ۱۸۷ کیلومتری تبریز تامین می‌شود، کلانشهر تبریز در مصرف آب شرب با موازنه منفی تولید و مصرف مواجه شده که لازم است شهروندان در مصرف بهینه آب دقت بیشتری را به عمل آورند تا دچار قطعی آب نشوند.

تبریزی‌ها روزانه ۵۰ لیتر بیشتر از حد استاندارد آب مصرف می‌کنند

وی افزایش مصرف آب با توجه به محدودیت آب شرب در کلانشهر تبریز را نگران کننده خواند و افزود: متاسفانه سرانه مصرف آب در کلانشهر تبریز بالای ۲۰۰ لیتر در شبانه‌روز است که نسبت به میانگین استاندارد ۵۰ لیتر در شبانه‌روز بیشتر مصرف می‌شود.
ایمانلو افزود: در این زمینه و برای جلوگیری از اسراف و هدرروی آب الگوهای توصیه شده برای مصارف سرانه خانگی برای هر نفر ۱۵۰ لیتر در شبانه روز تعیین شده است که امیدواریم شهروندان با رعایت آنها و دقت در نحوه مصرف آب از اتلاف بیشتر مایه حیات جلوگیری کنند.
وی تصریح کرد: بر اساس الگوی استاندارد تعیین شده، هر نفر در شبانه روز حداکثر ۱۵ لیتر برای پخت و پز و آشامیدن، ۵۰ لیتر برای استحمام، ۲۰ لیتر برای لباسشویی، ۱۵ لیتر برای ظرفشویی، ۳۰ لیتر برای دستشویی، ۱۰ لیتر برای نظافت‌ خانه و آبیاری باغچه، پنج لیتر برای کولر و تهویه و پنج لیتر اتلاف در توزیع باید مصرف داشته باشد.
ایمانلو اضافه کرد: برای اینکه مشکلی برای تامین آب آشامیدنی مردم تبریز به وجود نیاید باید متوسط سرانه مصرف آب به ۱۵۰ لیتر در شبانه روز و مطابق الگوی تعریف شده برسد.
وی با بیان اینکه میزان تولید آب در تبریز به‌طور متوسط ۳.۸ تا چهار متر مکعب در ثانیه است، گفت: این میزان در پیک مصرف به پنج متر مکعب در ثانیه نیز افزایش می‌یابد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی از شهروندان عزیز درخواست کرد با صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در مصرف آب این شرکت را در ارائه خدمات مطلوب به مشترکان یاری کنند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.