کد خبر : 3192
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 تیر 1394 - 7:56

قطار سریع‌السیر تبریز به تهران دو خطه می شود

قطار سریع‌السیر تبریز به تهران دو خطه می شود

استاندار آذربایجان‌شرقی از آمادگی بانک مرکزی برای ابلاغ اعطای تسهیلات ۳ هزار میلیارد تومانی به واحدهای تولیدی این استان خبر داد و گفت: دو خطه کردن قطار سریع‌السیر تبریز به تهران توسط بانک صنعت و معدن اجرایی می‌شود.

 

اسماعیل جبارزاده در جلسه ستاد تسهیلات بانکی آذربایجان شرقی اظهار کرد: این تسهیلات ۳ هزار میلیاردی جزء دستاوردها و مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان است و رئیس بانک مرکزی ۹ تیر ماه سال‌جاری اعلام کرد اگر آذربایجان‌شرقی لیست بنگاه‌های تولیدی نیازمند تسهیلات را به تفکیک بانک عامل ارائه دهد ما آماده هستیم اعطای این تسهیلات را به بانک‌ها ابلاغ کنیم.

 

وی افزود: در جلساتی که با مسئولان بانک‌ها به مناسبت‌های مختلف در گذشته برگزار می‌کردیم نوعا اظهار می‌داشتند به دلیل محدودیت‌هایی که از طرف سازمان مرکزی اعمال می‌شود نسبت به اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی با مشکلاتی مواجه هستیم.

 

جبارزاده با بیان اینکه با تحمیل تسهیلات تکلیفی به بنگاه‌های اقتصادی مخالفیم، اظهار کرد: هدف ما این است که زمینه را فراهم کنیم تا با رفع محدودیت‌های موجود بانک‌ها با مشتریان خود به مذاکره نشسته و تسهیلات مقتضی را ارائه دهند.

 

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به عدم وجود نقدینگی در واحدهای تولیدی و مشکلات سرمایه در گردش آنها، ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم مرکزیت بانک‌های مختلف این تسهیلات را پیگیری کرده و هر بانک با مشتریانش وارد مذاکره شده و سرمایه در گردش واحدها را تامین کند.

 

وی با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهور اتفاق مبارکی بود که موجب شد شرایط استان را در جلسات متعدد برای ایشان شرح داده و رئیس‌جمهور را متقاعد کنیم که یکی از مشکلات استان نبود سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است، بیان کرد: طبق برآوردهای اولیه که توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام گرفت میزان تسهیلات مورد نیاز واحدها ۳ هزار میلیارد تومان تخمین زده شد که رقم دقیقی نبوده و تسهیلات مورد نیاز ممکن است بیشتر یا کمتر از این رقم باشد.

 

دو خطه کردن قطار سریع‌السیر تبریز به تهران

 

وی یادآور شد: در جلسه‌ای که پیش از سفر رئیس جمهور به استان و به ریاست دکتر شریعتمداری و با حضور مدیران عامل بانک‌ها برگزار شد، مدیران عامل بانک‌های مختلف آمادگی خود را برای ارائه خدمت به آذربایجان‌شرقی اعلام کردند که تاسیس بیمارستان ۵۲۶ تختخوابی توسط بانک رفاه و پروژه برقی کردن و دو خطه کردن قطار سریع‌السیر تبریز به تهران توسط بانک صنعت و معدن از جمله آنها بود.

 

جبارزاده متذکر شد: باید تلاش کنیم تمام این ۳ هزار میلیارد تومان را جذب کنیم که اگر چنین شود تحول عظیمی در اقتصاد آذربایجان رخ خواهد داد و چرخ‌های صنعت این مرز و بوم بار دیگر به گونه‌ای که در شأن نام ایران باشد به گردش در خواهند آمد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.