کد خبر : 32255
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1401 - 12:47

بهره‌برداری از ۷۴ دستگاه اتوبوس جدید با ۲۸۸ میلیارد تومان هزینه

بهره‌برداری از ۷۴ دستگاه اتوبوس جدید با ۲۸۸ میلیارد تومان هزینه

شهردار تبریز گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۷۴ دستگاه اتوبوس با هزینه ۲۸۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

 یعقوب هوشیار اظهار کرد: با همراهی و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر و مدیریت استانی، طی سه ماه گذشته ۷۴ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شهر اضافه شده است که در ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: از ۷۴ دستگاه اتوبوس جدید ۱۹ دستگاه شماره‌گذاری شده و ۶۴ دستگاه دیگر در دست اقدام است که در روزهای آتی اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

شهردار تبریز تصریح کرد: در سه ماه گذشته جمعا ۷۴ اتوبوس جدید برای حمل و نقل عمومی تبریز خریداری شده است که از این تعداد، ۱۱ دستگاه از ۶۱ دستگاه قرارداد سهمیه وزارت کشور با شرکت عقاب افشان و ۱۳ دستگاه از ۷۳ دستگاه قرارداد سهمیه وزارت کشور با شرکت ایران‌خودرو دیزل بوده است و ۵۰ دستگاه از ۱۰۰ دستگاه قرارداد مربوط به شرکت اسنا با اعتبارات صد درصدی شهرداری تبریز خریداری شده است.

هوشیار با اشاره به هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز خاطرنشان کرد: در ۲ ماه گذشته سیستم GPS در تمامی اتوبوس‌های بخش خصوص و دولتی نصب شده در حال حاضر به‌صورت لحظه‌ای می‌توان وضعیت فعال، مکان و تعداد اتوبوس ناوگان، میزان سرعت، مصرف سوخت و دیگر موارد مرتبط را به تفکیک خط بر روی نقشه مشاهده و کنترل کرد.

وی یادآور شد: اپلیکیشن موبایلی مدیریت سفر و زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه نیز در مراحل نهایی جهت بهره برداری است.

شهردار تبریز در خصوص وضعیت خدمات‌دهی در مسیر تندرو گفت: متوسط زمان انتظار در مسیر تندرو در شرایط عادی و بدون تصادف و راه بندان ۲ دقیقه است که این امر در حال حاضر با افزایش تعداد ناوگان از ۴۴ دستگاه به ۶۷ دستگاه محقق شده است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.