کد خبر : 3238
تاریخ انتشار : شنبه 3 مرداد 1394 - 6:48

دفاع وزیر اقتصاد آلمان از سفر به ایران: پایان اختلاف هسته ای یعنی پایان تحریم ها

دفاع وزیر اقتصاد آلمان از سفر به ایران: پایان اختلاف هسته ای یعنی پایان تحریم ها

وزیر اقتصاد آلمان در برابر برخی انتقادات، از سفر اخیرش به ایران دفاع کرد.

 

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری آلمان (د ب ا)، “زیگمار گابریل” وزیر اقتصاد آلمان با دفاع از سفر به تهران گفت:  من از شعار “ارتباط، بهتر از درگیری است” پیروی می کنم. به نظرم این سیاست موفقیت آمیز است.
او توضیح داد: سفرم به ایران نشان داد هر کشوری اگر حل مسالمت آمیز یک نزاع را آغاز کند می تواند از روابط، بهره ببرد.
وزیر اقتصاد و انرژی آلمان همزمان معاون صدراعظم (نخست وزیر) آلمان است. او نخستین مقام غربی بود که بعد از توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵  در راس هیات بزرگی از مدیران شرکت های بزرگ آلمانی به تهران سفر کرد.
گابریل با یادآوری اینکه بسیاری از مقامات ارشد غربی برای سفر به ایران برنامه ریزی کرده اند اضافه کرد: ادامه قطع روابط اقتصادی با ایران بعد از توافق هسته ای، یک علامت هوشمندانه نیست.
وزیر اقتصاد آلمان با اشاره به سمت اش تاکید کرد: ماموریت من کمک به اقتصاد آلمان است.
وی افزود: با توجه به اینکه اعمال تحریم ها علیه ایران به دلیل اختلاف هسته ای است پس هم اکنون با پایان اختلاف هسته ای می توان تحریم ها را پایان داد.
مطبوعات و نهادهای نزدیک به اسرائیل در آلمان مهمترین منتقدان سفر وزیر اقتصاد این کشور به تهران بودند.
وزیر اقتصاد آلمان درباره نادیده گرفتن وضعیت حقوق بشر در ایران هم یادآور شد که برلین همزمان با کشورهایی رابطه دارد که وضعیت حقوق بشر مناسبی ندارند و بعضی از این کشورها نیز منتقد ایران هستند.
شماری از مطبوعات آلمان سفر وزیر اقتصاد این کشور به تهران را عجولانه و آزاردهنده توصیف کردند.
روزنامه آلمانی “فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ” نوشت: این سفر به رغم سودها، عجولانه بود زیرا ممکن است پیام این سفر به اشتباه از سوی سران ایران درک شد.
این روزنامه اضافه کرد: این سفر عجولانه و سریع وزیر اقتصاد آلمان به ایران بعد از سال های طولانی از تحریم، می تواند به صنایع آلمان کمک کند تا دوباره وارد بازار ایران شوند اما از ناحیه سیاسی، پیام های متناقضی را ارسال می کند. عجله وزیر اقتصاد باعث می شود سران ایران فکر کنند اروپایی ها در برابر فرصت های بزرگ بازرگانی ایران، بحران های متعدد منطقه ای را نادیده می گیرند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.