کد خبر : 3272
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مرداد 1394 - 9:28

اجرای طرح «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» را تقلید نمی‌دانم

اجرای طرح «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» را تقلید نمی‌دانم

  نویسنده و کارشناس فرهنگی، گفت: اجرای طرح «نگارخانه ای به وسعت شهر» توسط شهرداری تبریز،حرکت بسیار مبارکی است که می‌تواند به رونق فرهنگی و تقویت اقتصاد فرهنگی شهر بیانجامد.

سید قاسم ناظمی، با اشاره به ضرورت اجرای فضاسازی‌های هنری در شهر، تصریح کرد: شاید در دوره‌های قبلی به جهت کوچکی شهرها و مواجهه‌ چهره‌به‌چهره افراد،  عموم مردم چهره‌های فرهنگی شهر را می‌شناختند؛ اما امروزه، با افزایش جمعیت و توسعه شهرها، افراد، درگیر زندگی شخصی خود شده‌اند و فراغت چندانی باقی نمانده‌است.
وی با بیان این‌که  هنر، درست به مثابه هوای سالم، از ضرورت‌ها و مزیت‌‌های زندگی شهروندی است، تصریح کرد: برای ایجاد زیست فرهنگی در شهرها، باید روش‌های جدیدی را پیگیری کنیم که اجرای طرح هایی مانند «نگارخانه ای به وسعت شهر» از جمله این روش ها است.
ناظمی با بیان این‌که فرهنگ حوزه‌ای است که نتایج آن در کوتاه‌مدت قابل‌احصا نیست، متذکر شد: با این وجود، اجرای مستمر و بی‌وقفه چنین اقداماتی، طبیعتا در درازمدت، بر رفتارهای شهروندی تاثیرگذار خواهد بود.
این کارشناس حوزه فرهنگ و هنر، خاطرنشان کرد: ثبت این قبیل اقدامات در تقویم شهری، موجب خواهد شد که هنرمندان و عموم شهروندان، همه‌ساله در یک بازه زمانی مشخص، منتظر اتفاقات موثر فرهنگی باشند.
وی همچنین با بیان این که اقدام شهرداری تبریز را در اجرای طرح «نگارخانه ای به وسعت شهر» تقلید نمی‌‌دانم، یادآور شد: تبریز، در دوره‌های پیشین نیز سابقه اجرای چنین برنامه‌هایی را داشته‌است.
ناظمی اضافه کرد:  در اوایل تاسیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، درصدی از  تبلیغات شهری تبریز، منوط به اجرای فعالیت‌های فرهنگی در سازه‌ها بود؛ البته این برنامه، مدت کوتاهی اجرا شد و متاسفانه استمرار لازم را نداشت.
وی همچنین خرید آثار هنرمندان و استفاده از این آثار در فرصت‌های مختلف را از دیگر عوامل  پویایی جریان فرهنگی شهر عنوان کرد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.