کد خبر : 3297
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 مرداد 1394 - 7:42

جنایت هر روز در بازار امیر قدم می زند

جنایت هر روز در بازار امیر قدم می زند

 

 

 

“جنایت هر روز در بازار امیر قدم می زند.” این را طلافروشی به من گفت که برای فروختن دو ربع سکه ام به مغازه اش رفته بودم.

مرد طلافروش در مورد جنایت می گوید: جنایت هر روز حوالی ساعت ۱۱ صبح از جلوی تمامی مغازه های طلافروشی رد می شود. او کمی شیرین عقل است. هر روز داد می زند و صفحات حوادث روزنامه ها را بریده و به بازاریان می فروشد.

مرد طلافروش می گوید: نام اصلی او “م” است ولی از بس که اخبار جنایی را در بازار امیر فریاد زده و اعلام می کند بازاریان نام او را جنایت گذارده اند. جنایت به فروش صفحات جنایی روزنامه های تاریخ گذشته و جدید قناعت نمی کند بلکه اخبار و حوادثی از قبیل ورشکستگی فلان زرگر و یا طلاق گرفتن زن بهمان بازاری را نیز به همه اطلاع می دهد.

گویا جنایت مسئول اطلاع یابی طلافروشان از احوال همسایه ها است. مرد شیرین عقل هر روز در یک مغازه صحبانه می خورد در یک مغازه ناهار می خورد و اغلب وقت خود را به انجام کارهای سرپایی طلافروشان اختصاص می دهد.

مرد طلا فروش می گوید که جنایت از اینکه بازاریان با این نام صدایش می زنند ناراحت نمی شود ولی اگر رهگذری با این نام او را صدا کند بی شک مجبور خواهد بود دهها فحش و و ناسزای جنایت نوش جان کند.

 جنایت با حمایت طلافروشان زندگی می کند. در صورتی که بخواهید می توانید افراد شبیه جنایت را در بین بازار تبریز پیدا کنید . در اطراف گجیل غذاخوری های ارزان فروشی وجود دارند که هر کدام برای بازارگرمی از افراد شیرین سخن و نکته سنج استفاده می کنند.

این افراد ضمن خدمت رسانی به مشتریان با شوخی ها و حرفهای سرگرم کننده خود کاری می کنند که مشتری دائمی اینجور جاها باشید.

این افراد لزوما افراد شیرین عقل نیستند هستند کسانی که عاقلند ولی برای رونق دادن به کسب و کار صاحب کار خود را به آن راه زده اند. قطعا شوخی ها لطیفه ها و نکته گویی های این افراد در رونق کسب و کار بازاریان تبریز تاثیر دارد. بازاریانی که تجربه هزار ساله تجارت باعث بوجود آمدن فرهنگ و ادبیات خاصی در بین بازاریان شده است.

جنایت و جنایتها در بازار تبریز هر روز قدم می زنند از جلوی هر مغازه که عبور می کنند به صاحب مغازه متلک می پرانند یا اینکه صاحب مغازه متلکی بار او می کند. طبیعتا بازار کار جنایتها در تابستان پررونق تر از زمستان است. و جنب جوششان هم بیشتر.

اگر روزی گذرتان به بازار امیر افتاد شاید این شانس را داشته باشید که جنایت را ببینید. جنایت هر روز در بازار امیر قدم می زند!

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.