کد خبر : 3324
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مرداد 1394 - 7:03

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مباحث فرهنگی اثرگذار باشد

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مباحث فرهنگی اثرگذار باشد

استاندار آذربایجان شرقی در آستانه سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اعضای این شورا در استان دیدار و از زحمات آنان در جهت ترویج ارزش‌های اسلامی و انقلابی و نشر فرهنگ اصیل انقلاب قدردانی کرد.

 به گزارش آی نیوز ، دکتر اسماعیل جبارزاده در این دیدار صمیمی که صبح امروز (یکشنبه) انجام شد، با اشاره به موافقت حضرت امام خمینی(ره) با تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سال‌های اول انقلاب، اظهار داشت: ماندگاری تصمیمات امام، حاکی از درست بودن و اصالت آنهاست.
وی با اشاره به نقش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشر شعایر دینی و اسلامی، خاطرنشان کرد: زحمات این شورا باعث شده است که بزرگداشت و معرفی ارزش‌های اصیل انقلاب در تمام مقاطع ادامه داشته باشد.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برخی مشکلات و عقب‌ماندگی‌ها در حوزه فرهنگی، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با توجه به تجربیات اعضای آن می‌تواند مسوولیت‌های جدیدی را در حوزه فرهنگی تقبل کند و در کنار برگزاری مراسم‌های دینی و انقلابی، در مباحث فرهنگی نیز نقش اثرگذار داشته باشد.
وی با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌های استان با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: در سال ۹۳ با توجه به محدودیت منابع آن‌طور که می‌خواستیم امکان همکاری برای فعالیت‌های شورا میسر نشد، اما امیدواریم در سال جاری با گشایش در مسایل اقتصادی و با همت و اراده اعضای شورا، دغدغه مسایل مالی برطرف شود و قطعا تامین منابع مالی می‌تواند در اجرای برنامه‌های شورا موثر باشد.
دکتر جبارزاده افزود: البته بخش عمده‌ای از منابع مورد نیاز برنامه‌های فرهنگی توسط مردم تامین می‌شود و در کنار آن دستگاه‌های اجرایی هم در برگزاری مراسم‌های مختلف دینی و انقلابی با شورای هماهنگی همکاری خواهند کرد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین از تلاش‌های اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به ویژه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و صدا و سیمای استان در راستای ترویج فرهنگ شهید و شهادت و برگزاری یادواره‌های شهدا در دو سال اخیر قدردانی کرد.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی هم در این دیدار گفت: این شورا به منظور سازمان‌دهی مسایل فرهنگی و تبلیغی و مقابله با توطئه‌های دشمنان برای بدنام کردن انقلاب اسلامی، در ۱۲ مرداد سال ۱۳۵۹ با موافقت حضرت امام خمینی(ره) و با حضور شخصیت‌های جهادی همچون شهید آیت‌الله بهشتی تشکیل شد.
حجت‌الاسلام حسین تقی‌زاده افزود: برنامه‌ریزی، هماهنگی، سیاست‌گذاری و اجرای مراسم رسمی و مناسبات عمومی نظام و ایجاد زمینه مناسب برای حضور گسترده اقشار مختلف مردم در صحنه‌های دینی و انقلابی از جمله وظایف این شوراست.
وی خاطرنشان کرد: مسوولیت اصیل این شورا در برگزاری مراسم‌های انقلابی است و در مناسبت‌های دیگر نیز با نهادها و سازمان‌های مسوول همکاری تنگاتنگ دارد.
تقی‌زاده با بیان این که اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تمام برنامه‌ها صادقانه و خالصانه حضور دارند، افزود: خوشبختانه تمام دستگاه‌های استان به نحو احسن با این شورا تعامل دارند و تاکنون مصوبات شورا توسط تمام آنها اجرا شده است.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی همچنین از مساعدت‌ها و رهنمودهای آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان و دکتر جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی قدردانی کرد.
در پایان این دیدار لوح تقدیر معاون حقوقی و استان‌ها و قایم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور و همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز به پاس حمایت، همراهی و نقش تعیین‌کننده استاندار آذربایجان شرقی در برگزاری شایسته مراسم باشکوه دهه فجر انقلاب اسلامی به ویژه حماسه ماندگار و بی‌بدیل یوم‌الله ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۲ به وی اهدا شد.
همچنین اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اهدای هدیه‌ای از حمایت‌های دکتر جبارزاده از این شورا قدردانی کردند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.