کد خبر : 334
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 شهریور 1392 - 20:24

از دولت تدبیر و امید تنها یک خواسته داشته باشیم: نجات دریاچه ارومیه

از دولت تدبیر و امید تنها یک خواسته داشته باشیم: نجات دریاچه ارومیه
دولت تدبیر و امید اگر فقط به یک قول خود عمل کند و در سایر شعارهایش عملی از این دولت شاهد نباشیم به نظر من بهترین دولت بعد از انقلاب خواهد بود.


این خواسته و مسئله چیزی جز نجات دریاچه ارومیه نیست، بی کاری، نگاههای تنگ نظرانه، مسائل و معضلات اجتماعی و فرهنگی، گرانی، رکود اقتصادی، تورم و… در کنار بحران نابودی دریاچه ارومیه مسائل کم اهمیتی می نمایانند.
زیرا همه این مسائل به سالی و به ماهی و شاید هفته ای شاید حل شوند اما نابودی دریاچه ارومیه تبعات و اثراتی از خود به جای خواهد گذارد که بی شک سهمگین ترین مسائل اجتماعی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی و بهداشتی را رقم خواهد زد.
دریاچه ارومیه اگر در جای دیگر دنیا می بود سالیانه ظرفیت جذب ۳۰۰۰۰۰۰۰ (سی میلیون) گردشگر را داشت. اما ما چه کردیم. برنامه های غلط، عوامل طبیعی، ساخت و سازهای انسانی و بی تدبیری ها کاری کردند که نباید می شد. اما من اعتقاد دارم به جای مرثیه سرایی و پی تقصیرکارگشتن، باید به فکر انداختن طرحی باید بود تا این نگین آذربایجان و عروس زیبای وطن دوباره جان گیرد و دامن گسترد تا اولاد وطن دلشاد گردند.
مسئولان آذربایجان شرقی نه نگاه استراتژیک به مسائل مختلف استان دارند و نه برنامه ای. اکثر مدیران ما مدیران میز هستند و نه برنامه و برنامه ریزی! ماشین های امضایی که جز از دایره دستور العمل و روتین کاری چیزی بلد نیستند.
من یقین داریم دریاچه ارومیه الان اگر تهدید و بلای جان ما و فرزندانمان شده است در صورت تدبیر می توانست و می تواند فرصت شگرف و بزرگی برای اقتصاد آذربایجان و استانهای همجوار آن باشد.
اما نگاههای بخشی نگر، و وجود افراد کارنابلد و ناکارشناس و بی تعصب و بی توجه به محیط زیست منطقه در ادارات مربوطه از آب منطقه ای، شرکت های تابعه وزارت نیرو، محیط زیست، میراث فرهنگی گردشگری، استانداری فرمانداری، شورای شهر، جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی وضعیت فعلی را رقم زده است و هزاران افسوس که هر روز بغرنجتر نیز می شود .
و در کنار منفعلها و بی خاصیتها، فرصت طلبهایی نیز هستند که به نام نجات دریاچه ارومیه به فکر بودجه دزدی و آب دزدی هستند اما مسئله این هم نیست.
من چیزی از اقتصاد نمی دانم، از صنعت توریسم هم سررشته ای ندارم، ورودی هم به منافع ملی و مسائل استراتژیک کشور نمی خواهم داشته باشم اما نیک می دانم که نجات دریاچه ارومیه می تواند تهدیدهای بسیاری را به فرصت تبدیل کند.
می تواند راهگشای زنده شدن اقتصاد نیمه فعال استانهای آذربایجان باشد. می تواند سالیانه میلیون ها توریست وطنی و اجنبی را به شهرهای همجوار و سواحل زیبای دریاچه ارومیه رهنمون سازد.
می تواند امید را به چشمان پیران جوانان و کودکان شهرها و روستاهای ساحل نشین دریاچه ارومیه بازگرداند. می تواند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.