کد خبر : 3352
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 مرداد 1394 - 5:39

جبارزاده: نگاه تیزبین خبرنگاران لازمه تحقق برنامه‌های توسعه استان است

جبارزاده: نگاه تیزبین خبرنگاران لازمه تحقق برنامه‌های توسعه استان است

استاندار آذربایجان شرقی با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار، خواستار همکاری و مشارکت خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات در راستای تحقق اهداف توسعه و پیشرفت استان شد.

دکتر اسماعیل جبارزاده در آیین گرامی‌داشت روز خبرنگار و نکوداشت خبرنگاران آذربایجان شرقی، با قدردانی از همراهی شایسته خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات با مدیریت اجرایی استان در یک سال گذشته، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید در جهت اطلاع‌رسانی از خدمات دولت و آگاهی از نظرات و خواسته‌های مردم نهایت همکاری را با مطبوعات و رسانه‌ها داشته باشند.
وی همچنین از خبرنگاران، عکاسان، تصویربرداران و برنامه‌سازان رسانه‌ها و مطبوعات به خاطر اطلاع‌رسانی شایسته اخبار سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی تشکر کرد و گفت: در این سفر مصوبات ارزشمندی به تصویب رسید که برای عملیاتی کردن آنها به کمک رسانه‌ها نیاز داریم.
جبارزاده خاطرنشان کرد: دولت وظیفه خود را در تخصیص اعتبارات مصوب سفر انجام داده است، اما این به تنهایی کافی نیست و لازم است رسانه‌ها و خبرنگاران با نگاه تیزبین خود در جهت تحقق این مصوبات و اهداف دولت تدبیر و امید مشارکت کنند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که برای توسعه و پیشرفت استان باید نقشه راه داشته باشیم و با امور جاری و روزمره، توسعه اتفاق نمی‌افتد، افزود: سند تدبیر توسعه استان برنامه‌ای واقع‌بینانه است که به عنوان هدف دستگاه‌های اجرایی در سال جاری پیگیری می‌شود.
وی با بیان این که توسعه استان بدون توسعه فرهنگی امکان‌پذیر نیست، خواستار همکاری و مشارکت اهالی فرهنگ و اصحاب رسانه و مطبوعات در جهت اجرایی شدن اهداف سند تدبیر توسعه استان شد.
دکتر جبارزاده همچنین از خبرنگاران خواست به عنوان چشم و گوش مردم دولت را در اجرای برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه یاری کنند.
وی گفت: خوشبختانه اجرای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه آغاز شده، اما تحقق این برنامه‌ها بدون همراهی مردم مقدور نیست و همراه کردن مردم کاری است که از عهده رسانه‌ها برمی‌آید.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به تاسیس بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان، با بیان این که این بنیاد دربرگیرنده همه مسایل فرهنگی و هنری استان است، افزود: البته این بنیاد سخت‌افزار امور فرهنگی استان است و روح‌بخشی به آن و مباحث نرم‌افزاری به عهده اهل فرهنگ، هنر و ادب خواهد بود.
وی با تاکید بر تشکیل مستمر جلسات هیات مدیره بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان، گفت: این بنیاد اهداف بسیار ارزشمند و بزرگی دارد که لازمه تحقق آنها این است که همه اهل فرهنگ و به ویژه رسانه‌ها و مطبوعات در کنار بنیاد باشند.
جبارزاده همچنین با اشاره به این که مبارزه با اعتیاد، مهم‌ترین خواسته مردم استان است، افزود: این امر جزو اولویت‌های مدیریت استان در دو سال گذشته بود و خوشبختانه زیربناهای لازم برای تحقق آن فراهم شده است.
وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز نگهداری و درمان معتادان (ماده ۱۶) در تبریز، گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران استان کمک کنند تا پایان سال آذربایجان شرقی را به استانی بدون معتاد متجاهر تبدیل کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود تاکید کرد: همه ساله باید شاهد چندین اتفاق فاخر فرهنگی در استان باشیم، چرا که فرهنگ و هنر اولین ویژگی آذربایجان شرقی است و این استان ظرفیت‌های فراوانی دارد.
در این آیین که با حضور معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع فرهنگی ۲۹ بهمن تبریز برگزار شد، از چند نفر از خبرنگاران استان و همچنین برگزیدگان نخستین جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور مطبوعات کشور تجلیل شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.