کد خبر : 3356
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 مرداد 1394 - 6:47

سالگرد بمباران هیروشیما اهمیت توافق هسته ای ایران را نشان می دهد

سالگرد بمباران هیروشیما اهمیت توافق هسته ای ایران را نشان می دهد

وزیر خارجه آمریکا امروز پنج شنبه تاکید کرد که هفتادمین سالگرد بمباران اتمی شهر هیروشیمای ژاپن توسط آمریکا بر اهمیت لزوم دستیابی به توافق بر سر برنامه هسته ای ایران، تاکید می کند.

 

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که مراسم های مختلفی برای یادآوری نخستین بمباران اتمی جهان در شهر هیروشیمای ژاپن برگزار شده است، جان کری وزیر خارجه آمریکا در سخنانی تصریح کرد که سالگرد بمباران اتمی هیروشیما توسط آمریکا، لزوم دستیابی به توافق هسته ای ایران را نشان می دهد.
کازومی ماتسوی شهردار هیروشیما نیز در سخنانی خواستار نابودی همه سلاح های اتمی در جهان شد و از جامعه بین المللی خواست تا سامانه های امنیتی ایجاد کند که متکی به استفاده از نیروی نظامی نباشد.
جان کری در آغاز نشست با فومیو کیشیدا وزیر خارجه ژاپن در حاشیه یک نشست منطقه ای در مالزی، در پاسخ به سئوالی در خصوص اهمیت سالگرد بمباران اتمی هیروشیما تاکید کرد: این مساله غیر ممکن است که درباره این حادثه فکر نکنیم. من مراسم گرامیداشت را مشاهده کردم. نیازی به گفتن این مساله نیست که این مراسم یک یادآوری بسیار بسیار نیرومند از این مساله است که نه تنها تاثیر جنگ بر مردم و کشورها تا امروز ادامه داشته بلکه این مراسم بر اهمیت توافقی که با ایران حاصل شده تاکید دارد، توافقی که موجب کاهش احتمال تولید سلاح های اتمی بیشتر می شود.
وی همچنین بر لزوم اهمیت همکاری آمریکا با سایر کشورها به خصوص روسیه برای کاهش سلاح های اتمی موجود تاکید کرده است.
بمباران اتمی هیروشیما توسط آمریکا موجب مرگ بیش از ۱۴۰ هزار نفر تا پایان سال ۱۹۴۵ میلادی شد. در بمباران اتمی شهر ناکازاکی نیز که روز ۹ اوت ۱۹۴۵ میلادی اتفاق افتاد، حداقل ۴۰ هزار نفر جان باختند.
ایران و قدرت های جهانی ۲۳ تیرماه برجام هسته ای را امضا کرده اند و در صورت اجرای نهایی این توافق، تحریم های بین المللی علیه تهران در ازای محدود شدن بخشی از فعالیت های هسته ای، لغو خواهد شد.کنگره آمریکا تا ۱۷ سپتامبر مهلت خواهد داشت تا برجام هسته ای را مورد بازنگری قرار داده و در خصوص آن رای گیری کند.

منبع:تسنیم

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.