کد خبر : 3379
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 مرداد 1394 - 8:04

حمایت ۵ برنده جایزه نوبل فیزیک از توافق هسته‌ای ایران

حمایت ۵ برنده جایزه نوبل فیزیک از توافق هسته‌ای ایران

 دانشمند آمریکایی شامل ۵ برنده جایزه نوبل فیزیک در نامه ای خطاب به باراک اوباما از توافق هسته ای با ایران استقبال کردند.

به گزارش عصرایران ، ۲۹ نفر از دانشمندان، پژوهشگران و برندگان جایزه نوبل فیزیک در نامه ای خطاب به باراک اوباما رئیس ایالات متحده آمریکا تاکید کردند از توافق هسته ای با ایران استقبال می کنند. آنها همچنین این توافق هسته ای را پیروزی بزرگ برای برقراری امنیت دانستند.
روزنامه نیویورک تایمز نوشت: شماری از بزرگترین کارشناسان هسته ای جهان نامه ای دو صفحه ای را در حمایت از توافق هسته ای با ایران امضا کرده اند. این نامه حمایت شفافی از اوباما به شمار می رود.
اوباما هم اکنون تلاش می کند کنگره امریکا را به پذیرش توافق هسته ای قانع کند. جمهوری خواهان اکثریت کنگره را در دست دارند و خطر رد توافق هسته ای ایران در کنگره وجود دارد.
امضا کنندگان این نامه گفته اند توافق هسته ای با ایران باعث تقویت صلح و امنیت در خاورمیانه می شود و می تواند الگویی برای توافق های آینده منع گسترش هسته ای باشد.
در این نامه اضافه شده است: این توافق هسته ای شامل التزامات جدی تری نسبت به همه توافقات قبلی منع گسترش هسته ای است.
بخشی از این ۲۹ دانشمند هسته ای و فیزیک شامل افرادی است که مسؤولیت اقدامات امنیت نظامی را در بالاترین سطح و مشاوره امنیت نظامی در کنگره، کاخ سفید و سازمان های ملی در آمریکا را برعهده دارند.
در میان امضا کنندگان این نامه شماری از برندگان جایزه نوبل وجود دارند که می توان به شلدون لی گلاشو از دانشگاه بوستون (برنده جایزه نوبل فیزیک ۱۹۷۹)، فرانک ویلچک (برنده جایزه نوبل فیزیک ۲۰۰۴)، لئون نیل کوپر (برنده جایزه نوبل فیزیک ۱۹۷۲)، دیوید گراس ( فیزیکدان یهودی و برنده جایزه نوبل فیزک ۲۰۰۴)، برتون ریکتر (فیزیکدان یهودی و برنده جایزه نوبل فیزیک ۱۹۷۶) اشاره کرد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.