کد خبر : 3428
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 مرداد 1394 - 13:17

لاوروف و ظریف ادعای آمریکا در مورد سفر سردار سلیمانی به روسیه را بی اساس خواندند

لاوروف و ظریف ادعای آمریکا در مورد سفر سردار سلیمانی به روسیه را بی اساس خواندند

 محمد جواد ظریف و سرگئی لاوروف وزیران خارجه ایران و روسیه در کنفرانس خبری مشترک در پایان مذاکرات امروز (دوشنبه) خود در مسکو ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر سفر سردار سلیمانی به روسیه را بی اساس خواندند و گفتند که این موضوع با اهداف تبلیغاتی و مقاصد سیاسی مطرح شده است.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا از محل وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف با مردود اعلام کردن ادعاهای امریکا در مورد مسکو مبنی بر نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل گفت: واشنگتن خود به عنوان ناقض قطعنامه های شورای امنیت، بارها به چنین اقداماتی دست زده است.
وزیر امور خارجه روسیه درباره ادعای آمریکا مبنی بر سفر سردار سلیمانی به مسکو به عنوان نقض قطعنامه شورای امنیت، اظهار کرد: اظهار نظرهای زیادی در مورد این شایعه انجام گرفته است و در مورد این ادعاهای بی اساس مقام های آمریکایی چیزی نمی گویم.
وی با بیان این که آمریکا خود ناقض قطعنامه های شورای امنیت است، گفت: واشنگتن نظام تحریم های شورای امنیت را نقض کرده است و به عنوان نمونه اخیرا چهار نفر از فهرست افراد مورد تحریم شورای امنیت را که در گوانتانامو حبس بودند، به یکی از کشورهای خاورمیانه تحویل داد.
وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: شورای امنیت و کمیسیون ویژه تحریم های این شورا از آزادی این افراد اطلاع نیافتند در حالیکه آزاد شدگان به افغانستان سفر کرده و برای جنگیدن دوباره آماده شده اند.
لاوروف افزود: در حالیکه ما قطعنامه های شورای امنیت را اجرا می کنیم، آمریکا بدون مدرک و شواهد، روسیه را به نقض قطعنامه های این نهاد متهم می کند.
لاوروف خطاب به خبرنگار سوال کننده گفت: نباید با سوء ظن طرف آمریکایی جهت گیری کنیم، بلکه لازم است واقعیت ها و شواهد را در نظر بگیریم.
به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در ادامه کنفرانس مطبوعاتی گفت: در هفته های اخیر اظهارات تبلیغاتی زیادی را از مقام های آمریکایی شنیدیم که فکر می کنم با طی مراحل کنونی در کنگره آمریکا متاسفانه در این کشور جنبه داخلی پیدا کرده است.
وی افزود: امیدواریم در آینده، کمتر از این نوع شایعه پراکنی ها را شاهد باشیم و ما بارها اعلام کردیم که دوره تهدید و زورگویی به پایان رسیده است و آمریکا باید خود را با اصول کنونی سازمان ملل وفق دهد.
ظریف گفت: آمریکا در مواردی که از زور استفاده کرده، هیچ منفعتی نبرده است و ویتنام، افغانستان و عراق از آن جمله است در حالیکه متحمل تلفات انسانی و خسارات سنگینی شده است.
در سفر یک روزه ظریف به مسکو و مذاکرات انجام شده با لاوروف، وزیر خارجه روسیه بر اهمیت ویژه این دیدار برای ارتقای همکاری های منطقه ای دو کشور، توسعه روابط دوجانبه و همچنین انطباق دیدگاههای تهران و مسکو برای حل بحران های یمن، عراق و سوریه از راه سیاسی و بدون مداخله خارجی تاکید کرد.
وزیر امور خارجه ایران عصر امروز، مسکو را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.