کد خبر : 3499
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 18:54

هاشم زاده هریسی: سیمای اسلام را با ناآگاهی زشت جلوه ندهیم

هاشم زاده هریسی: سیمای اسلام را با ناآگاهی زشت جلوه ندهیم

 نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: اسلام دین زیبایی ها و نیکی هاست و نباید با ناآگاهی و ندانم کاری ها سیمای آن را زشت جلوه دهیم.

آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان شبستر و در جمع شورای اسلامی این شهر با تبریک هفته کرامت، با بیان آیاتی از قرآن کریم درباره دین رحمت ،افزود : انقلاب اسلامی برای تحقق اخلاق به پیروزی رسید.
وی با بیان اینکه رحمت، محبت و اخلاق از هم جدا نیست،ادامه داد : محبت روح خداست در پیکر جامعه، انسان ها چون بنده خدا هستند باید به یکدیگر مهر بورزند.
فقیه و مفسر قرآن با بیان اینکه مسلمانان و در راس آن علما وظیفه دارند قرآن را به عنوان کتاب رحمت و پیامبر را به عنوان پیامبر رحمت به جهانیان معرفی کنند، ادامه داد : اصل اولیه اسلام محبت و مهرورزی و رحمت است ، مهرورزی درهیچ جای دنیا به اندازه جهان اسلام مطرح نیست.
وی با بیان اینکه عدالت شرط مشروعیت حکومت اسلامی است،افزود : عدالت واجب شرطی است مانند وضو در نماز که اگر وضو نباشد نماز تحقق پیدا نمی کند و اگر عدالت رعایت نشود حکومت اسلامی تحقق پیدا نمی کند و تبدیل می شود به یک حکومت عادی و معمولی .
عضوهیات علمی واحدعلوم و تحقیقات دانشگاه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حقایق تحریف شده اسلام ، اظهارکرد : یکی از تحریف های عملی قرآنی این است که با استناد به قرآن در جامعه عمل ناروا و مطابق با تفسیر به رأی صورت گیرد.
آیت الله هاشم زاده هریسی با بیان اینکه همه کارها باید برای خدا باشد، افزود : آن چیزی که می تواند کارها و اعمال ما را از آفات مصون بدارد فقط و فقط اخلاص است .
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اخلاص یک مساله کاربردی است، ادامه داد : خیلی ازکارها از افراط ها، تفریط ها و بد برخورد کردن نشات می گیرد، اختلافات با داشتن اخلاص مصون می ماند.
وی با بیان اینکه ارزش همه مسؤولیت ها به خدمتگزاری است نه کوچکی یا بزرگی عنوان ،ادامه داد : عامل مؤثر در جلب مردم به دین در حکومت دینی، عمل حاکمان است .
آیت الله هاشم زاده هریسی با اظهار این مطلب که علی (ع) قادر به قلع و قمع دشمنان بود و دراین صورت حکومت او استمرار می یافت، گفت : اما اگر آن حکومت اینگونه باقی می ماند، نمی توانستیم نام حکومت علی را بر آن بنهیم .
وی با ذکر نام کتابی از یک نویسنده مسیحی به نام ‘ علی صدای عدالت ‘ به شاخصه عدالت حکومت ایشان اشاره کرد و افزود : ایشان مظلومیت را می پذیرفت تا عدالت مخدوش نگردد، به واقع در حکومت ایشان هدف وسیله را توجیه نمی کرد، حضرت علی (ع) برای پایداری حکومت خود براساس ظن و گمان اقدام به دستگیری و شکنجه نمی کردند.
وی همچنین خاطرنشان کرد : اندیشه امام علی (ع) چنین بود که اگر حاکمی حقوق مردم را رعایت نکند، پایه های آن حکومت متزلزل است و رمز گرامی دانستن دین در جامعه درنزد عامه ، عملکرد مثبت حکومت و درنتیجه رضایتمندی مردم است .
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه علی (ع) عزت و ذلت دین در نزد مردم را مرهون رعایت حقوق آنان می دانست ادامه داد : حاکمان دینی باید به گونه ای عمل کنند که مردم به دین عشق بورزند و این امر با گفتار و تبلیغ ، به تنهایی حاصل نمی شود و اگر عملکرد حکومت در جهت فرار مردم از دین باشد ، تبلیغات مؤثر نخواهد بود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.