کد خبر : 3500
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 شهریور 1394 - 14:37

همراه‌سازی عمومی برای احیای دریاچه ارومیه ضروری است

همراه‌سازی عمومی برای احیای دریاچه ارومیه ضروری است

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر همراه سازی عمومی به منظور احیای دریاچه ارومیه با استفاده از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد.

محمد صادق پورمهدی  در نشست شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه با اشاره به این که دولت با وجود مشکلات مالی اعتبار کافی برای احیای این دریاچه اختصاص داده است، گفت: مشکل اعتباری برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی ستاد در راستای آگاه سازی و همراه سازی برنامه های احیای دریاچه وجود ندارد.

وی با بیان این که بخش های مختلف دولتی و خصوصی درگیر موضوع احیای دریاچه هستند، اظهار کرد: تشکیل شورای فرهنگی و اجتماعی به منظور ایجاد هماهنگی دستگاه ها در همراه سازی عمومی است.

وی افزود: نتیجه بخشی فعالیت های فرهنگی زمان بر است و نباید انتظار تاثیرگذاری در کوتاه مدت را داشت، در عین حال فرصت زیادی برای احیای دریاچه وجود ندارد و نباید زمان را از دست داد.

پورمهدی با اشاره به این که هنوز افکار عمومی همراهی کاملی با برنامه های ستاد احیا ندارند، بر اطلاع رسانی بیشتر برنامه های ستاد تاکید کرد.

وی مدیریت هماهنگ را ضرورت پیشبرد برنامه های احیای دریاچه ارومیه دانست و گفت: در حالی که انتظار همراهی عمومی در مصرف بهینه آب را داریم، آبیاری فضای سبز در گرمترین زمان روز، قابل توجیه نیست و موجب بی اعتمادی عمومی نسبت به آمارهای اعلام شده در خصوص وضعیت بحرانی منابع آبی می شود.

دبیر شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی هم با اشاره به تصویب ۱۹ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال برای اجرای ۸۸ طرح احیای دریاچه در سال جاری، لوله گذاری برای انتقال آب و تثبیت ریزگردها با شیوه مالچ پاشی را از جمله این طرح ها عنوان کرد.

خلیل ساعی اعتبار در نظر گرفته شده برای برنامه های فرهنگی اجتماعی سه استان آذربایجان شرقی ، غربی و کردستان را در حدود ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : بیشترین سهم این اعتبار به آذربایجان غربی اختصاص می یابد.

وی برگزاری کارگاه های آموزشی، همایش های آگاه سازی عمومی و راه اندازی اتوبوس همیاران آب را از برنامه های فرهنگی اجتماعی اجرا شده در استان عنوان کرد.

ساعی با اشاره به این که کارگاه های آموزشی با حضور دهیاران ، اعضای شورای اسلامی و تشکل های کشاورزی برگزار می شود ، گفت : همایش های اطلاع رسانی از تبعات خشکسالی دریاچه ارومیه با حضور عموم مردم و روستاییان در تمام شهرستانها برگزار شده است .

فرماندار تبریز هم با بیان اینکه مشارکت عمومی در احیای دریاچه ارومیه نیازمند درگیرکردن مردم با این مسئله ملی بلکه جهانی است ، گفت : در سیاست گذاریهای کلان احیای دریاچه باید بهره مندی از توان مردمی در اولویت قرار گیرد.

رحیم شهرتی فر بر استفاده از ایده ها و انتقادهای صاحب نظران در این خصوص تاکید کرد و گفت : موضوع باید در محافل علمی و اجتماعی مطرح شده و از ظرفیت گروههای تخصصی و علاقمند استفاده شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.