کد خبر : 3504
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 شهریور 1394 - 5:57

تخصیص ۵۰ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی

تخصیص ۵۰ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گفت: این مصوبات با تاکید بر واقعیت‌ها و توانایی‌های استان صورت گرفته و در حال حاضر ۵۰ درصد از اعتبارات طرح‌های مصوب شده در سفر رئیس جمهور تخصیص یافته است.

اسماعیل جبارزاده، شب گذشته در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با بیان اینکه برای برنامه‌ریزی درست و اصولی، در دولت جدید تلاش کردیم تا اطلاعات دقیق و منسجمی را از استان در دست داشته باشیم، اظهار داشت: پس از جمع آوری اطلاعات دقیق سند تدبیر و توسعه استان با استفاده از تجربیات اساتید دانشگاهی، مدیران، صنعتگران و غیره تدوین و به بخش‌های مختلف ابلاغ شد.

جبارزاده افزود: این سند برای ۲۱ شهرستان استان نیز تدوین شده است و فرمانداران در جلسات شورای برنامه ریزی موظف به ارائه گزارش عملکرد از این برنامه‌ها هستند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گفت: این مصوبات با تاکید بر واقعیت‌ها و توانایی‌های استان صورت گرفته و در حال حاضر ۵۰ درصد از اعتبارات طرح های مصوب شده در سفر رئیس جمهور تخصیص یافته است.

پروژه‌های نیمه تمام دغدغه اصلی مدیران ارشد استانی

جبارزاده، پروژه‌های نیمه تمام را از جمله دغدغه‌های اصلی مدیران ارشد استانی دانست و اظهار داشت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده است تا پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار شود تا دولت به کار اصلی خود که کارهای حاکمیتی و کلان است بپردازد.

استاندار آذربایجان شرقی،  جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی را از جمله برنامه‌های دولت در آذربایجان شرقی دانست و گفت: معتقد هستیم که سرمایه‌گذاری‌های خارجی باید در سطح کلان و زیربنایی صورت گیرد از این رو این نوع سرمایه گذاری‌ها در استان اغلب در بخش راه، برق و امور زیربنایی بود است.

جبارزاده ادامه داد: سرمایه گذاری خارجی یک و نیم میلیارد دلاری در اتوبان تبریز- بازرگان و تولید برق ۳۶۰۰ مگابایتی در استان با سرمایه‌گذاری خارجی حدود سه و نیم میلیارد دلاری از جمله سرمایه گذاری‌های کلان خارجی در استان است.

وی گفت: در حال حاضر نیز رایزنی‌هایی با برندهای مطرح خودرو دنیا در حال انجام است تا شاهد سرمایه گذاری خارجی در این حوزه در استان باشیم.

تبریز به قطب سلامت کشور تبدیل می شود

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ضرورت توجه به پتانسیل‌های برجسته استان اظهار کرد: باتوجه به وجود نیروهای متخصص در شهر تبریز این قابلیت وجود دارد که تبریز به قطب سلامت کشور تبدیل شود.

جبارزاده تصریح کرد: در صورت تحقق سرمایه گذاری‌های کلان در حوزه سلامت بدون شک این منطقه خواهد توانست نیاز شمالغرب و کشورهای‌ همسایه را به خوبی رفع کند.

توجه به توسعه راه‌ها و حمل و نقل از جمله اولویت‌های کاری آذربایجان شرقی

وی با اشاره به ضرورت توجه به صنعت گردشگری گفت: خوشبختانه با توجه به موفقیت تیم هسته‌ای کشورمان شاهد گسترش حضور توریست در استان هستیم از این رو باید توسعه صنعت گردشگری با قدرت در استان ادامه یابد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پروژه‌های عمرانی برجسته‌ای که در استان انجام می‌شود، اظهار کرد: توجه به توسعه راه‌ها و حمل و نقل در اولویت کاری ما قرار دارد از این رو پروژه‌هایی همچون بزرگراه تبریز- اهر که سال ها بلاتکلیف رها شده بود با قدرت در حال انجام است.

جبارزاده ادامه داد: راه آهن میانه- تبریز از جمله دیگر پروژه‌های شاخص استان است که خوشبختانه در طی سفر رئیس جمهور شاهد تعهد اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومانی برای این پروژه بودیم.

مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به ضرورت مقابله با تغییر کاربری‌ها در سطح استان گفت: قانون به طور روشن و شفاف هرگونه تغییر کاربری را منوط به رعایت مولفه‌های خاص می‌داند و در سطح شهر تبریز نیز اگر شاهد تغییر کاربری صنایع هستیم به دلیل این است که این صنایع در محدوده شهری واقع می‌شوند و ملزم هستند صنایع خود را به خارج از این محدوده انتقال دهند.

وی مقابله با تغییر کاربری در فضای سبز را نیز متذکر شد و گفت: ما درصدد افزایش سرانه فضای سبز در استان هستیم و کارهای خوبی در این حوزه در شهر تبریز انجام شده است.

مردم از سیاست‌زدگی خسته شده‌اند

جبارزاده با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید به دنبال حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای درانتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان است، تاکید کرد: این حضور محقق نمی‌شود مگر با فعالیت احزاب در کشور.

وی از اخذ مجوز شش شعبه احزاب در استان خبرداد و افزود: سیاست وزارت کشور و استانداری این است که تشکل‌های قانونی و احزاب مجوزدار مورد حمایت دولت باشند و این مهم تلاشی در جهت ایجاد شوق انتخاباتی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه، با اشاره به برخی انتقادها از سوی طیف‌های مختلف سیاسی نسبت به برخی تصمیمات، گفت: من از نظر تفکر سیاسی یک اصلاح‌طلبم اما بدون شک با هرگونه تندروی مخالف هستم.

جبارزاده با بیان اینکه برخی منتقد هستند که چرا از مدیران دولت قبل در مدیریت‌های ارشد استان حضور دارند، تصریح‌کرد: پاسخ ما این است که دولت خود از گرایش‌های مختلفی تشکیل شده است اما همه ما اعتدال را قبول داریم و خط مشی دولت سرلوحه عمل ما است.

وی گفت: هدف ما توسعه کشور و خدمت به مردم است از این رو همه با رعایت اعتدال برای اعتلای کشور تلاش می‌کنیم./تسنیم

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.