کد خبر : 3550
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 شهریور 1394 - 7:40

بانک صنعت و معدن در اجرای طرح‌های توسعه استان همکاری کند

بانک صنعت و معدن در اجرای طرح‌های توسعه استان همکاری کند

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که ۷۰ درصد از منابع مالی مورد نیاز برای اجرای سند تدبیر توسعه از منابع غیردولتی تامین خواهد شد، گفت: علاقمندیم روند توسعه استان و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را با همکاری بانک صنعت و معدن به پیش ببریم.

به گزارش آی نیوز از پایگاه خبری استانداری آذربایجان شرقی ،دکتر اسماعیل جبارزاده در دیدار با اعضای هیات مدیره بانک صنعت و معدن، افزود: با توجه به این که اولویت‌های اصلی استان در سند تدبیر توسعه مشخص شده است تلاش می‌کنیم منابع استان را به سمت اجرای پروژه‌های این سند هدایت کنیم و خارج از این سند، منابع هزینه نشود.
وی همکاری بانک صنعت و معدن در اجرای طرح‌های پیش‌بینی شده در سند تدبیر توسعه را خواستار شد و گفت: رویکرد مدیریت اجرایی استان بیشترین همکاری با بانک صنعت و معدن به صورت مشارکت و یا اعطای تسهیلات برای این طرح‌هاست.
وی اظهار کرد: در صورت سرمایه گذاری بانک صنعت و معدن در این طرح‌ها، نسبت به بازپرداخت تسهیلات اعطا شده خود را متعهد می دانیم.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که بیشتر بانک ها به واسطه اعطای تسهیلات مسکن مهر از نظر منابع تسهیلاتی در خط قرمز قرار دارند، گفت: با توجه به این که بانک صنعت و معدن از این طرح مستثنی بوده شرایط بهتری نسبت به دیگر بانک ها دارد و با توجه به رویکرد تخصصی می تواند گام های مثبتی در رونق تولید و اقتصاد کشور بردارد.
وی با اعلام این که صاحبان صنایع استان برای اجرایی کردن طرح های خود در قالب سند تدبیر توسعه برای استفاده از تسهیلات بانک صنعت و معدن هدایت خواهند شد، اظهارکرد: این بانک در زمینه عاملیت پروژه های دارای منابع فاینانس و همچنین گشایش اعتبار برای نوسازی ناوگان حمل و نقل سنگین استان می تواند همکاری کند.
جبارزاده با اشاره به این که خط آهن تبریز- میانه از اولویت های استان آذربایجان شرقی است و در سفر هیات دولت به استان هم بخش عمده ای از اعتبارات در نظرگرفته شده برای این پروژه اختصاص یافت، اظهارکرد: رییس جمهور محترم نیز بر تکمیل زیرساخت و روساخت این پروژه تاکید دارند.
وی با بیان این که زیرساخت این پروژه با استفاده از اعتبار اختصاصی در سفر رییس جمهوری به استان تکمیل می شود، پیشنهاد کرد: بانک صنعت و معدن در زمینه روساخت این پروژه همچنین در مرحله بعد برای راه اندازی قطار سریع السیر تبریز- میانه همکاری کند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.