کد خبر : 3562
تاریخ انتشار : شنبه 21 شهریور 1394 - 8:05

انگور ۱۸۰۰ تومانی ارومیه ۱۰۵۰۰ تومان در تهران

انگور ۱۸۰۰ تومانی ارومیه ۱۰۵۰۰ تومان در تهران

نماینده ارومیه در مجلس با اشاره به وضعیت نامناسب باغداران استان آذربایجان غربی و سود جویی دلالان و فرصت طلبان از آشفته بازار میوه گفت: انگور هزار و ۸۰۰ تومانی ارومیه با قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان در میوه فروشی های تهران به فروش می رسد.

نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصرخبر با بیان اینکه بهترین انگور در ارومیه به قیمت ۲ هزار تومان هم نیست، گفت: متاسفانه همین انگور در تهران با پنج تا شش برابر قیمت به فروش می رسد و معلوم نیست که چطور این افزایش قیمت پیش می آید.
وی با بیان اینکه بهترین انگور ارومیه بین هزار ۶۰۰ تا هزار و ۸۰۰ تومان بفروش می رسد، افزود: همین انگور در میوه فروشی های تهران ۱۰ هزار ۵۰۰ تومان است و این نشان می دهد که نه تنها دولت هیچ برنامه و سیاستی برای حمایت از باغداران ندارد، بلکه برای مصرف کنندگان هم تدبیری اندیشیده نشده و بازار رها شده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: این بی برنامگی دولت به نفع دلالان، سود جویان و فرصت طلبان شده است و متاسفانه در این میان باغداران متضرر شده و مصرف کننده هم میوه گران قیمتی می خرد و جیب هر دوی آنها خالی و جیب دلال پر می شود.
قاضی پور با بیان اینکه قیمت برخی انگور ها در ارومیه هزار ۳۰۰ تا هزار و ۴۰۰ تومان است، گفت: در حال حاضر، کارخانه ها بعضی از انگورها را از باغداران به قیمت ۶۰۰ تومان خریداری می کنند و پول آنها هم نقدا پرداخت نمی گردد.
وی تصریح کرد: با توجه به مشکل موجود در آذربایجان غربی با مسئولین استان از جمله مدیر اداره کل صنعت استان صحبت کردیم تا هم سریعتر انگورها را از باغداران خریداری کرده و هم پول آنها سریعتر پرداخت شود.
منبع: عصرخبر


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.