کد خبر : 3576
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 شهریور 1394 - 4:58

ظریف: روابط ایران و چین باید مستحکم‌تر شود

ظریف: روابط ایران و چین باید مستحکم‌تر شود

 محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای چینی خود اعلام کرد: چین یک شریک راهبردی برای ایران است و روابط دو کشور بعد از توافق وین باید مستحکم‌تر شود و هرچه سریع‌تر در این زمینه به جلو برویم.

به گزارش ایسنا،ظریف در دیدار وانگ یی با تشکر از مهمان‌نوازی دولت و مردم چین، اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه اول اکتبر روز جمهوری خلق چین هستیم این روز را به شما و رهبری چین تبریک می‌گویم.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خطاب به وزیر امور خارجه چین ادامه داد: لازم می‌دانستم قبل از برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد سفر به چین را انجام دهم و بگویم که روابط ما با چین به عنوان یک شریک راهبردی بعد از توافق وین باید مستحکم‌تر شود و ما هرچه سریع‌تر در این زمینه به جلو برویم.
ظریف در ادامه خطاب به همتای چینی خود خاطرنشان کرد: همین‌طور لازم بود از شخص شما، هیأت چینی در مذاکرات و دولت چین به خاطر نقش سازنده و محوری که در مذاکرات داشتند تشکر کنم.
این دیپلمات عالی‌رتبه ایرانی به ملاقات چندین باره روسای جمهور دو کشور در طی دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: این ملاقات‌ها بیانگر این است که دو کشور بر اهمیت گسترش روابط تأکید دارند. روابط ایران و چین در طی چند سال گذشته علی‌رغم مشکلاتی که برای ایران ایجاد شده با همکاری و همفکری تداوم داشته است.
وی افزود: حضور چین در ایران به عنوان دوست دوران سخت تحریم‌ها بعد از اجرای برجام و رفع تحریم‌ها یک امتیاز ویژه برای دو کشور محسوب می‌شود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.