کد خبر : 3634
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 شهریور 1394 - 5:56

رهبران جهان در برقراری صلح کوتاهی کردند

رهبران جهان در برقراری صلح کوتاهی کردند

دبیر کل سازمان ملل بابیان این که جهان ما جهانی بسیار کوچک بنظر می رسد اما ابعاد تفرقه درآن بسیار گسترده است از رهبران جهان خواست تا برای تحقق صلح و یکپارچگی به قابلیت های یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون جوان امکان رشد و شکوفایی بدهند.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه در مراسم روز جهانی صلح خطاب به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون جوان، آن ها را طلایه داران امروز و فردا خطاب کرد و رهبران برخی از کشور های جهان را به بی توجهی به توانمندی های بالقوه آن ها متهم ساخت.
وی اظهار کرد که بسیاری از این جوانان قربانیان خشونت های جاری در جهان امروزند و افزود حتی آن دسته از جوانانی که بدام تبلیغات گروه های تروریستی می افتند خود از جمله همین قربانیان بحساب می آیند.
دبیر کل سازمان ملل از رهبران همه کشور های جهان خواست تا با حمایت از توان بالقوه جوانان، فرصت همیاری ومشارکت این نسل در بنای جهانی صلح آمیز را فراهم کنند.
به گفته وی، این جوانان از نیرو و استعداد مقابله با خشونت و افراطی گری و ترویج اندیشه انساندوستی برخوردارند اما از حمایت سیاسی در کشور خود محروم هستند.
وی در ادامه با اشاره به این که بسیاری از رهبران امروز جهان در انجام وظیفه پایان دادن به جنگ ها و برقراری صلح در جهان کوتاهی کرده اند از همه جوانان جهان خواست تا با ایستادگی در مقابل زور و قلدری چه در کلاس های درس و چه در سایر نقاط جامعه صدای صلح خواهی خود را به گوش جهان برسانند.
دبیر کل سازمان ملل در نهایت با اشاره به این که جهان امروز جهانی کوچک بنظر می رسد و مردم آن در فاصله یک چشم به هم زدن از هم فاصله دارند،گفت: اما تفرقه و چند دستگی در این جهان هنوز بسیار بزرگ و گسترده است.

منبع:تابناک

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.