کد خبر : 364
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 شهریور 1392 - 16:09

استاندار پیشنهاد داد: تدریس فرهنگ و زبان آذربایجانی در در مدارس استان

استاندار پیشنهاد داد: تدریس فرهنگ و زبان آذربایجانی در در مدارس استان

استاندار آذربایجان‌شرقی در خصوص پیشنهاد تدریس فرهنگ و زبان ترکی آذری در مدارس گفت: این موضوع باید به صورت فوق‌برنامه یا در کنار سایر برنامه‌های آموزشی در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که بسیاری از فرزندان ما از فرهنگ آذری بی‌اطلاع هستند.

آی نیوز: احمد علیرضابیگی بعد از ظهر امروز در جلسه نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۲،ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های مدیریت آموزش و پرورش استان، اظهار داشت: توجه به مدیریت آموزش و پرورش و دستاوردهای آن در حوزه مدیریت منابع، شرایط مناسبی را رقم زده است؛ البته طبیعتا نقص‌هایی هم وجود دارد که باید با بهره‌مندی از امکانات در جهت رفع آنها تلاش کنیم.
وی با تاکید بر مدیریت منابع انسانی و مادی در آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: گزارش‌های ارایه شده در این خصوص، مثبت و امیدوارکننده است؛ از جمله این که با وجود کاهش تعداد کارکنان آموزش و پرورش استان، تراکم دانش‌آموزی نیز کاهش یافته است.
علیرضابیگی افزود: این شاخص‌ها حاکی از برنامه‌ریزی مناسب برای مدیریت منابع انسانی و بهره‌وری بیشتر در این زمینه است که یکی از مهم‌ترین نشانه‌های آن، تعداد پذیرفته‌شدگان استان در کنکور امسال بود.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین سمت‌گیری آموزش و پرورش استان به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را باارزش دانست و افزود: هم‌اکنون ۵۰ درصد دانش‌آموزان استان در مدارس فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند که این موضوع باید از جهات مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود واگذاری بخشی از فعالیت‌های آموزش و پرورش به بخش غیردولتی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: کاهش مدارس دونوبته و افزایش کیفیت مدارس دولتی از جمله توفیقات این امر بوده و باید با نظارت و حمایت بیشتر، زمینه فعالیت مدارس غیردولتی را بیشتر فراهم کنیم.
علیرضابیگی در ادامه تلاش برای شناسایی جمعیت بازمانده از تحصیل را نقطه قابل تقدیر دیگری از آموزش و پرورش استان اعلام کرد و گفت: این امر به مراتب اساسی‌تر از موضوع معیشت مردم است و آمار و ارقامی که در این خصوص مطرح شد حایز اهمیت است.
وی در این زمینه توجه به امر تحصیل معلولان و همچنین برخی از دختران روستایی که به دلیل نگرش خاص خانواده‌های خود از تحصیل بازمی‌مانند را مورد تاکید قرار داد.
استاندار آذربایجان شرقی در خصوص پیشنهاد تدریس فرهنگ و زبان آذری در مدارس استان نیز تاکید کرد: این موضوع باید به صورت فوق‌برنامه یا در کنار سایر برنامه‌های آموزشی در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که بسیاری از فرزندان ما از فرهنگ آذری بی‌اطلاع هستند.
وی بر تدوین یک برنامه آموزش عملیاتی در این خصوص تاکید کرد و افزود: این برنامه باید در شورای فرهنگ عمومی مطرح و مصوبه لازم اخذ شود.
در این جلسه وضعیت پوشش تحصیلی دوره ابتدایی و اثرات آن بر شاخص باسوادی استان مطرح و مقرر شد طرح تحت پوشش بردن کودکان روستاهای زیر حد نصاب برای هفتمین سال متوالی اجرا شود.
همچنین گزارشی از روند مهندسی و ساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی ۹۳ – ۹۲ ارائه شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.