کد خبر : 3680
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 مهر 1394 - 10:43

ماشین سازی دارنده بهترین خط حمله لیگ یک

ماشین سازی دارنده بهترین خط حمله لیگ یک

 هفته هشتم رقابت های دسته اول با پیروزی شیرین خانگی ماشین سازی، صدر نشینی فجرسپاسی، حاضر نشدن تیم داماش گیلان برابر نفت مسجد سلیمان و ثبت اولین برد مس در روزیکه اولین باخت پیکان رقم خورد به پایان رسید.

ماشین سازی تبریز با داشتن ۱۶ گل زده در هشت بازی و با متوسط ۲ گل زده در هر بازی بهترین و خطرناکترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص داده است.

اولین شکست پیکان آنهم برابر تیم قعرجدولی مس باعث شد تا فجرسپاسی به لطف برتری بیرون از خانه برابر ایران جوان صدرنشین لیگ شود.
مربی و تیم هفته : علی اصغر کلانتری و تیم فجرسپاسی
تیم فجر سپاسی همانند داماش گیلان با مشکل مالی مواجه است ولی برخلاف رشتی ها که از رفتن به مسجدسلیمان سرباز زدند ، به بوشهر رفته و با برتری برابر ایران جوان صدرنشین لیگ شدند. با توجه به اینکه نیمی از بازیکنان فجر را بوشهری ها تشکیل می داند ، طبعاً ایران جوانی ها با نحوه بازی آنها آشنایی داشتند و به همین دلیل کلانتری و فجر کار سختی برابر حریف داشتند ولی با اینحال فجری ها با ارایه بازی تاکتیکی که توسط کلانتری برنامه ریزی شده بود ۳ امتیاز مهم از ایران جوان گرفتند تا به صدر جدول تکیه بزنند. تیم های خونه به خونه و مس رفسنجان هم شایسته کسب عنوان بهترین بودند. تفاوت برد فجر با دو تیم دیگر در این بود که بابلی ها همانند فجر مشکل مالی ندارند و مس هم اولین بردش برابر صدرنشین را در خانه به دست آورد.
بازی هفته : نساجی – شهرداری اردبیل
عنوان پرتماشاگرترین بازی های لیگ کماکان نصیب نساجی می شود. تیمی که دیدارهای خانگی اش در حدود ۹-۸ هزار فوتبالدوست را به ورزشگاه قدیمی و پرخاطره شهید وطنی می کشاند. در این هفته هم نساجی پرتماشاگرترین تیم بود. حدود ۹ هزار تماشاگر برای تماشای بازی نساجی برابر شهرداری اردبیل در ورزشگاه حاضر شده بودند تا پس از چند هفته شاهد برد تیم محبوبشان باشند و الحق نساجی هم با بازی زیبا و محکم خواسته طرفدارانش را با شکست دادن شهرداری برآورده ساخت. شهرداری هر چند در این دیدار زیبا ، محکم و پر برخورد بازنده شد ولی بازی خوبی را به نمایش گذاشت مستحق باخت نبود.
گلزن هفته : اکبر آفاق (ماشین سازی) و بابا محمدی (گیتی پسند)
در هفته هشتم ۱۹ گلزن ۲۱ گل به ثمر رساندند. ۱۷ بازیکن زننده ۱۷ گل بودند ولی اکبر آفاق (ماشین سازی) و بابا محمدی (گیتی پسند) هر کدام ۲ گل به ثمر رساندند تا بهترین گلزن هفته هشتم باشند.
چهره هفته : امیر قلعه نویی (مشاور نساجی)
امیر قلعه نویی در یک دهه اخیر علاوه بر مربیگری به تیم های مختلفی مشاوره داده است. زمانیکه رمضانی مدیرعامل پاس بود ، ژنرال مشاور پاسی ها بود ولی به دلیل مشغله زیاد فرصت دیدن بازی های پاس را پیدا نمی کرد. امیر قلعه نویی به پاس رفاقت دیرینه با مهدی پرهام ؛ مالک نساجی فصل قبل هم به نساجی مشاوره فنی می داد و نقطه نظراتش را به آنها منتقل می کرد. قلعه نویی که در پایان فصل قبل از استقلال کنار گذاشته شد و در ملوان هم نماند اینروزها اوقات بیکاری اش را با حضور در قائمشهر و تماشای بازی های نساجی پر می کند. امیرخان در واقع با یک تیر دو نشان می زند. هم مسافرت به شمال و استفاده از اب و هوای پاک شمال و هم هم دیدن بازی نساجی و انتقال نقطه نظرات فنی به مربیان نساجی.
سوژه هفته : داماش گیلان
داماش گیلان هفته هشتم در مسجد سلیمان با نفت این شهر بازی داشت ولی به دلیل بی پولی به این شهر نرفت تا نفتی ها بی زحمت و بی دردسر صاحب ۳ امتیاز بازی شودند. ایران جوان هم فصل قبل مشکل مالی داشت تا حدیکه پول بلیت مسافرتش را با زحمت فراهم می کرد ولی با اینحال مثل داماش از رفتن به شهرستان ها خودداری نکرد. بازیکنان تیم اتکا گرگان هم فصل قبل به دلیل بی پولی حاضر به ادامه بازی ها نشدند که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در اقدامی قانونی آنها را از دور بازی ها کنار گذاشت. اگر داماش یکبار دیگر حاضر به بازی در برابر حریفان نشود به سرنوشت اتکا دچار خواهد شد
 
بهترین خط حمله : ماشین سازی تبریز با ۱۶ گل زده.
بهترین خط دفاع : فجرسپاسی ، پیکان و نفت مسجد سلیمان با ۴ گل خورده.
بیشترین برد : فجرسپاسی و پیکان با ۵ برد.
بیشترین امتیاز : فجرسپاسی با ۱۸ امتیاز
کمترین امتیاز : پاس با ۴ امتیاز.
کمترین باخت : فجر سپاسی ، ماشین سازی ، نفت آبادان بدون باخت.
بیشترین تساوی : نفت آبادان با ۶ تساوی.
کمترین برد : پارسه و پاس بدون برد.
کمترین تساوی : مس کرمان و داماش با یک تساوی.
بیشترین باخت : شهرداری اردبیل ، ایران جوان و داماش با ۴ باخت.
ضعیف ترین خط حمله : نفت مسجد سلیمان با ۳ گل زده.
ضعیف ترین خط دفاع : پارسه تهران با ۱۳ گل خورده.
رکورد شکن هفته : مس رفسنجان که پس از ۷ هفته اولین باخت پیکان را رقم زد و پارسه تهران که اولین تساوی مس کرمان را ثبت کرد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.