کد خبر : 3683
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 مهر 1394 - 7:47

ایران خواستار بازگرداندن پیکر مطهر همه جانباختگان حادثه منا به کشور شد

ایران خواستار بازگرداندن پیکر مطهر همه جانباختگان حادثه منا به کشور شد

وزارت امور خارجه ایران، طی یادداشت رسمی به سفارت عربستان اعلام کرد که همه خانواده های حجاج خواهان بازگرداندن پیکر مطهر جانباختگان ایرانی حادثه منا به ایران اسلامی هستند.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، «حسین امیر عبداللهیان» معاون عربی و آفریقایی، با بیان اینکه خانواده های یکایک جانباختگان حادثه منا از وزارت خارجه درخواست پیگیری حقوقی این حادثه را دارند، گفت: این موضوع در وزارت خارجه در حال بررسی است که یک مرجع حقوقی مشخص برای پیگیری حقوقی این حادثه توسط خانواده ها تعیین شود.
معاون عربی- آفریقای وزیر امورخارجه با اشاره به این که رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان کماکان جز مفقودان این حادثه است، افزود: تلاش ها برای تعیین وضعیت وی و دیگر مفقودان ادامه دارد.
امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه برنامه ای برای سفر وزیر امور خارجه به عربستان وجود ندارد، تصریح کرد: وزیر بهداشت به نمایندگی از دولت برای رسیدگی به وضعیت حجاج مجروح به عربستان سفر کرده است.
به گزارش ایرنا، در پی فاجعه منا در روز عید قربان تعداد زیادی از زائران خانه خدا جان خود را از دست داده اند که تا کنون تعداد ۲۳۹ نفر از زائران ایرانی جانباخته شناسایی شده و با گذشت هفت روز از این فاجعه هنوز از سرنوشت۲۴۱ نفر اطلاعی در دست نیست.
با شدت یافتن ابعاد این فاجعه چهره ها و دولت های مسلمان دیگر نیز خواهان پاسخگویی مقامات دولت عربستان سعودی شده اند.
سیام(۱)**۲۰۲۱**


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.