کد خبر : 3686
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 مهر 1394 - 9:12

حزب اعتدال و توسعه آذربایجان غربی بر پیگیری واقعه دلخراش منا تاکید کرد

حزب اعتدال و توسعه آذربایجان غربی بر پیگیری واقعه دلخراش منا تاکید کرد

حزب اعتدال و توسعه استان آذربایجان غربی در خصوص واقعه دلخراش منا و سوء مدیریت و بی درایتی آل سعود بیانیه داد.

متن کامل این بیانیه که به امضای شورای موقت حزب اعتدال و توسعه آذربایجان غربی رسیده است بدین شرح است:

بیانیه

وَمَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَی اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلی اللّهِ وَکَانَ اللّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا

دهم ذیحجه ۱۴۳۶ در تاریخ اسلام به روز فراموش نشدنی مبدل گردید . در این روز بزرگ صدها نفر از حجاج بیت الله الحرام در حالی که به جنگ با شیطان رجیم روانه بودند، در اثر سوء مدیریت و بی درایتی آل سعود، شهد شهادت را در نبرد اکبر با پلیدی ها سر کشیدند و در میعادگاه عاشقان ، به حقیقت پیوستند. آنان در حالی که جامه گان دنیوی را ازتن کنده و لباس سفید احرام برتن کرده، و رنگ وبوی خدایی گرفته بودند به دعوت حق لبیک گفتند و مظلومانه  قربانی بی درایتی مسئولان آل سعود گشتند.

این واقعه دلخراش در حالی  جهان اسلام را رنجور و محزون ساخت که در گوشه و کنار  جهان با حمایتهای همه جانبه آل سعود ،گروههای تکفیری مردم مظلوم  یمن، سور یه و عراق را آواره وطن کرده اند و روزانه هزاران زن و کودک بیگناه را  به کشتار می کشند.

واقعه تاسف بار سرزمین منا بار دیگر اثبات کرد حکام آل سعود، لیاقت و شایستگی کلیدداری کعبه خدا و میزبانی مهمانان حرم امن الهی را ندارند و به جای اینکه دغدغه برگزاری حجی باشکوه را داشته باشند مشغول رفع درگیری های سلطنتی داخلی و یا دخالت در امور کشورهای منطقه هستند.

حزب اعتدال و توسعه آذربایجان غربی بر این باور است که مناسک حج  تجلی گاه  وحدت ، عظمت و شکوه امت اسلام  می باشد  و نباید اجازه دهیم این میراث عظیم حضرت ابراهیم با چنین بی تدبیری ها زیر سوال رود. در شرایط کنونی جهان که دشمنان اسلام، با تکیه بر گروههای تندروی تکفیری در صدد نشان دادن تصویری ناصحیح از مسلمانان هستند می بایست امت اسلامی  با تکیه بر اصول عقلانیت و تنش زدائی و تعامل به حل و فصل زمینه های اختلافات کمک کنند و با همکاری همدیگر زمینه های مشارکت کلیه کشورهای اسلامی را در اجرای هرچه باشکوه تر این همایش عظیم جهان اسلام  فراهم نمایند.

حزب اعتدال و توسعه آذربایجان غربی بر خود وظیفه می داند تا ضمن تاکید بر پیگیری کامل موضوع، از تلاش دلسوزانه و بی وقفه مسئولان ذیربط در امدادرسانی به مجروحین و مصدومین  زائران ایرانی و غیر ایرانی و اطلاع رسانی واحدهای خبری جهت تنویر افکار عمومی و کاهش نگرانی ها در جامعه تشکر و قدردانی نماید و برای درگذشتگان این واقعه تلخ بالاخص  زائران عزیز از استان آذربایجان غربی که در این حادثه ناگوار جان باخته اند؛  غفران و رحمت  الهی و برای بازماندگان صبر و اجر و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت می دارد.

شورای موقت حزب اعتدال و توسعه آذربایجان غربی

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.