کد خبر : 369
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 شهریور 1392 - 20:30

کنسرت پژوهشی دف نوازان سماع در حوزه هنری استان

کنسرت پژوهشی دف نوازان سماع در حوزه هنری استان

به مناسبت سالروز خجسته میلاد حضرت معصومه (س) و روز ملی دختران، گروه بزرگ موسیقی دف نوازان شمالغرب کشور، با حضور ۶۰ هنرمند دف نواز به ارائه کنسرت پژوهشی به همّت واحد موسیقی حوزه هنری استان خواهد پرداخت.

به گزارش آی نیوز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، حسن میلانی با اعلان این خبر افزود: پردازش به مسائل هنری با محتوای ارزشی و ترویج و گسترش هنر مبتنی بر ارزش های دینی از ماموریت های مهم حوزه هنری است. علاوه بر این، ترویج و تاکید بر نشاط اجتماعی با راهکارهای هنری از اهداف این کنسرت پژوهشی است.
رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی در ادامه گفت: این کنسرت پژوهشی با سخنرانی دکتر آیت از پژوهشگران عرصه موسیقی ملّی در زمینه «خواستگاه دف در هنر موسیقی»، «سبک در دف نوازی»، «از تکیه تا ارکستر اسون» شروع خواهد شد و گروه ۶۰ نفره دف نوازان سماع به سرپرستی: یونس تار و پود و آواز: فرامرز میشن چی، در دو پرده:
پرده اول شامل: اجرای دستگاه همایون و آواز اصفهان، با ارائه تصانیف ذوالجلال (محمد رسول ا…)، دل و دلدار و تصنیف الحکم لله و پرده دوم شامل: اجرای دستگاه نوا، با ارائه تصانیف باز رسیدیم، قطعه ضربی (کوبان) و تصنیف      (یا الله) اجرا خواهد شد.
همچنین در پرده دوم شاهد همنوازی کوزه با ساز شورانگیز خواهیم بود.
این برنامه پژوهشی همزمان با خجسته میلاد حضرت معصومه (س)، در روز شنبه مورخ ۱۶ شهریور ۹۲ راس ساعت ۳۰/۱۹ در محل سینما انقلاب تبریز توسط حوزه هنری استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد. 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.