کد خبر : 3695
تاریخ انتشار : شنبه 11 مهر 1394 - 6:59

بیشترین و کمترین آمار کشته شدگان “منا” متعلق به کدام شهرهاست؟

بیشترین و کمترین آمار کشته شدگان “منا” متعلق به کدام شهرهاست؟

براساس آمار تفکیکی از مجموع ۴۶۵ نفر جانباختگان ایرانی فاجعه منا ، استان خراسان رضوی با ۸۵ کشته و شهرستان نیشابور با ۵۱ نفر، بیشترین تعداد قربانیان این فاجعه را داشته اند .

 
به گزارش  ایرنا ، پس از خراسان رضوی ، بیشترین آمار قربانیان فاجعه ی منا مربوط به استان های فارس و گلستان با ۵۰ و ۴۹ نفر است .
شهرهای مشهد و سبزوار درخراسان رضوی پس از نیشابور به ترتیب ۲۱ و ۱۳ قربانی را داده اند .
استان فارس با ۵۰ ، گلستان ۴۹ ، مازندران ۳۹، تهران ۳۶، لرستان ۳۴، آذربایجان غربی و اصفهان هر کدام ۲۶، گیلان ۲۵، چهارمحال و بختیاری ۱۷، خراسان شمالی ۱۵ ، اردبیل ۱۲ و البرز ۱۰ نفر از زائران خود را از دست دادند.

استان های خراسان جنوبی ۹ نفر ، بوشهر (کنگان)۶ نفر ، خوزستان (آبادان ) ۴ نفر ، قم ، (قم ) سه نفر، یزد (یزد) سه نفر ، زنجان یک نفر ، کرمان (رفسنجان ) و آذربایجان شرقی (تبریز ) هر کدام یک نفر زایر خود را از دست دادند.

همچنین در استان فارس از شهرهای شیراز ، آباده و بروجن به ترتیب ۳۹، ۱۰ و یک زایر جان باختند و تعداد قربانیان شهرهای استان گلستان شامل گنبد کاووس با ۴۳ نفر ، بندر ترکمن ۵ نفر و گرگان یک نفر است .
از مجموع ۳۹ قربانی ، استان مازندران شهرهای قائمشهر، بابل و نور به ترتیب ۲۵، چهار و ۱۰ زایر خود را از دست داده اند .

از استان تهران نیز ، شهر تهران ۳۶ زائر خود را از دست داد و همچنین شهرهای الیگودرز و بروجرد از استان لرستان به ترتیب ۲۰ و ۱۴ نفر از حجاج جان خود را از دست دادند.

شهررضا ، فریدن ، اصفهان ، فلاورجان و خمینی شهر در استان اصفهان به ترتیب ۱۴، شش ، سه ، دو و یک زائر خود را در فاجعه ی منا از دست دادند. و تمامی ۲۶ قربانی استان آذربایجان غربی مربوط به زائرین شهرستان مهاباد است .

۲۵ قربانی استان گیلان نیز از شهرستان رودسر هستند و از استان چهارمحال و بختیاری نیز ۱۷ زائر مربوط به شهر کرد و همچنین شهرستان مانه و سملقان درخراسان شمالی ۱۵ و استان اردبیل (شهر اردبیل ) نیز ۱۲ زائر جان باخته دارند.

سایر استان ها به ترتیب تعداد زایران از دست داده به این شرح است :
استان البرز شهرستان کرج ۱۰ نفر
خراسان جنوبی شهرستان قائن ۶ نفر و تایباد سه نفر
شهرستان کنگان در استان بوشهر ۶ نفر
آبادان در استان خوزستان ۴ نفر
شهرستان قم از استان قم سه نفر
شهر یزد از استان یزد سه نفر
استان زنجان شهر زنجان ، استان آذربایجان شرقی ، تبریز و استان کرمان ( رفسنجان ) هر کدام یک نفر زایر جان باخته دارند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، تفکیک قربانیان شهرهای مختلف هر استان با استناد به آمار اعلام شده سازمان حج و زیارت صورت گرفته است .
این آمار بدون در نظر گرفتن تعداد قربانیان ایرانیان خارج از کشور، بعثه مقام معظم رهبری و وزارت امور خارجه احصا شده است.
در فاجعه هفته ی گذشته منا (عید قربان)، طبق آماری که وزارت بهداشت عربستان اعلام کرده، بیش از چهار هزار و ۷۰۰ نفر زائر بیت الله الحرام از کشورهای مختلف جان خود را از دست دادند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.