کد خبر : 3706
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 مهر 1394 - 8:41

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: رسانه‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی مشارکت کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: رسانه‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی مشارکت کنند

جنتی در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز خواستار مشارکت اصحاب رسانه، مطبوعات و صدا و سیما در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه شد.

به گزارش آی نیوز به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سطح کمی و کیفی نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: این نمایشگاه که با ۸۰۰ ناشر داخلی و ده‌ها ناشر خارجی همراه است، توانسته جایگاه مطلوبی در ترویج فرهنگ مطالعه داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: تعداد عناوین کتب عرضه شده در این نمایشگاه بسیار گسترده و متنوع و البته از سراسر کشور است، ضمن این‌که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز بعد از نمایشگاه بین المللی تهران یکی از بهترین نمایشگاه های کتاب در سطح کشور محسوب می شود.
جنتی با بیان این‌که برگزاری نمایشگاه‌های کتاب فرصتی برای آشتی مردم با کتاب و کتابخوانی است، تصریح کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بایستی به صورت همگانی و با اتخاذ راهکارهای مختلف پیگیری شود، بخشی از این راهکارها مربوط به کمک های مالی از نویسندگان، مؤلفان و ناشران است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که بالا رفتن قیمت کاغذ و سایر ملزومات مربوط به چاپ کتاب موجب کاهش توان خرید مردم شده است، گفت: با این‌که سال گذشته ۷۳ هزار عنوان کتاب در کشور به چاپ رسیده، اما تیراژ کتاب ها پایین آمده است. که چندان مطلوب حال جامعه نیست.
وی با بیان این‌که هم ناشران و هم کتابفروشان از مالیات معاف شده اند، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای طرح‌های حمایتی خود بخشی از کتاب ها را خریداری کرده و به کتابخانه ها اهدا می کند، که ناشران و نویسندگان حوزه دین و دفاع مقدس مورد توجه ویژه قرار دارند.
جنتی تصریح کرد: البته هیچ کدام از این راهکارها آن گونه که باید نتوانسته فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهند، انتظار داریم فرهنگ کتابخوانی از سوی مطبوعات، رسانه ها، صدا و سیما و اهل نظر ترویج یابد، باید به گونه‌ای شود که افراد اوقات فراغت خود را صرف کتابخوانی بکنند


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.