کد خبر : 3714
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 مهر 1394 - 7:08

خودروهای بدون راننده، قوانین ژاپن را تغییر می دهند !

خودروهای بدون راننده، قوانین ژاپن را تغییر می دهند !

خبرگزاری کیودوی ژاپن در گزارشی به نقل از نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که با ورود خودروهای بدون راننده به خیابان های این کشور، قوانین اجتماعی و راهنمایی و رانندگی تا سال ۲۰۲۰ تغییر می کند.

براساس این گزارش، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن روز سه شنبه پیشنهاد داد تا قوانین اجتماعی و راهنمایی و رانندگی این کشور تا پنج سال آینده به گونه ای تغییر کند که خودروهای بدون راننده در تعداد زیادی وارد خیابان های ژاپن شوند.
وی امروز در کنفرانس علوم و فناوری در کیوتوی ژاپن با اعلام تعهد کشورش به توسعه فناوری های نوین ارتباطی و حمل و نقلی در سطح جهان گفت: ژاپن ماموریت دارد تا با بکارگیری این فناوری ها به رشد امنیت و منفعت مادی و اجتماعی خودروهای حمل و نقل اهتمام ورزد.
آبه در این همایش علمی که دانشمندان و تولیدکنندگان و سرمایه گذاران بزرگ کشورش در آن حضور داشتند، افزود: ژاپن شرایط تولید خودروها را به گونه ای طراحی کرده که در کوتاه مدت بتوانند جای راننده انسانی را بگیرند و لذا قوانین کشوری نیز باید به گونه ای تغییر یابد که سازوکارهای لازم برای جبران نبود انسان پشت رل این خودروها فراهم آید.
براساس این گزارش، پس از آنکه کمپانی گوگل در سال ۲۰۱۰ نخستین خودوری بدون سرنشین خود را به خدمت گرفت، دولت ژاپن اقدامات زیادی را برای بکارگیری این خودروهای موسوم به «خودران» یا خودروهای بدون راننده انجام داد و تاکنون موفقیت های زیادی را نیز در این زمینه کسب کرده است.
در ۱۶ ژوئیه امسال بود که خودرویی با چند سرنشین به یکی از خودران های گوگل تحت آزمایش برخورد می کند و موجب آسیب دیدن سرنشینانش می شود .
به همین دلیل شرکت گوگل مجبور است بر اساس قانون، یک راننده را نیز بر روی خودرو های خود قرار دهد تا در مواقع مورد نیاز وارد عمل شود.
اما شینزو آبه، با توجه به پیشرفت های صنعت خودروسازی کشورش، خواستار تغییر در قوانین رانندگی موجود برای حذف راننده از این قانون در سراسر ژاپن شد و افزود: دولت ژاپن برای نخستین بار در ماه مارس (فروردین) آینده شهر فوجیسوا در نزدیکی توکیو را کاملا به تاکسی های بدون سرنشین مجهز می کند و لذا قوانین فعلی ترافیکی این شهر به زودی ملغی می شود.

منبع:ایرنا


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.