کد خبر : 374
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 شهریور 1392 - 21:21

کشت متناسب با هر منطقه، گامی مهم در اصلاح الگوی کشت

کشت متناسب  با  هر منطقه، گامی مهم در اصلاح الگوی کشت

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: اگر در هر منطقه، متناسب با شرایط اقلیمی و میزان آب موجود در دسترس کار کشت  انجام پذیرد، درمیان مدت الگوی کشت اصلاح به صورت نهادینه درآمده واصلاح خواهدشد.

 

مسعود محمدیان در نشست شورای هماهنگی سازمان با حضور معاونان، مدیران استانی وشهرستانی سازمان و مدیران کل ادارات تابعه گفت: مهم ترین وظیفه سازمان جهاد کشاورزی، حفاظت از امکانات موجود کشاورزی وبه تبع آن، بهبود محصولات کشاورزی است که در کنار این مهم باید فعالیت ها ی جانبی نظیر حفظ اراضی زراعی و باغی و منابع آب و خاک تداوم یابد.
 وی ادامه داد: استفاده از تجهیزات ضد تگرگ و سرمازدگی از اقدامات مهم سازمانی برای مبارزه با بلایای طبیعی و پیشگیری از شدت صدمات وارده به بخش تولید است ولی، نخستین اقدام برای پیشگیری از بلایای طبیعی توسعه پوشش بیمه محصولات کشاورزی خواهد بود.
  رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همچنین، رفع مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه را از مهم ترین برنامه های سازمانی ذکرکرد وگفت: نخستین تاثیر مشهود خشک شدن دریاچه ارومیه، از بین رفتن زمین های کشاورزی است و در راستای کاهش اثرات مخرب پسروی آب آن، توسعه الگوی کشت در شهرستان های حاشیه این دریاچه، با دقت تداوم خواهد یافت./


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.