کد خبر : 3766
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 مهر 1394 - 17:06

حمله جنگنده های عراقی به کاروان ابوبکر البغدادی/ خبرهای ضد و نقیض از هلاکت سرکرده داعش

حمله جنگنده های عراقی به کاروان ابوبکر البغدادی/ خبرهای ضد و نقیض از هلاکت سرکرده داعش

 

 

 

هواپیماهای عراق کاروان ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش، را که در حال رفتن به نشست سرکرده های داعش در الانبار بود هدف قرار دادند. براساس این گزارش، فعلا از سرنوشت البغدادی خبری در دست نیست.

به گزارش پایگاه خبری المسله عراق، جنگنده های ارتش عراق امروز توانستند کاروان سرکرده گروهک تروریستی و جنایتکار ابراهیم السامرایی معروف به ابوبکر البغدادی را در شهر الکرابله در شرق الانبار بمباران کنند که وی به شدت در این حمله زخمی شده است.
این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت به احتمال زیاد به زودی خبر کشته شدن البغدادی اعلام خواهد شد زیرا او به شدت زخمی شده است.

ستاد تبلیغات جنگ ارتش و نیروهای عراقی یکشنبه از حمله هوایی به کاروان البغدادی در منطقه الکرابله از توابع شهرستان قائم واقع در پنج کیلومتری مرزهای عراق با سوریه خبر داد.

وزارت کشور عراق هم اعلام کرد: هدف قرار دادن کاروان ابوبکر البغدادی رهبر داعش با توجه به اطلاعات دقیق و هماهنگی مستقیم فرماندهی عملیات مشترک عراق صورت گرفت.

وزارت کشور عراق همچنین اعلام کرد: نیروی هوایی عراق توانست مکان نشست فرماندهان داعش را بمباران کند که به کشته و زخمی شدن شماری از رهبران این گروه تروریستی منجر شد. در بیانیه وزارت کشور عراق آمده است که تا ساعاتی دیگر، اسامی کشته‌های این عملیات را اعلام می‌شود.

ارتش عراق اعلام کردند که هنوز سرنوشت البغدادی مشخص نیست و وی که قصد داشته در نشستی با حضور سرکرده‌های داعش در الانبار حضور یابد، هدف قرار گرفته است.

شبکه المیادین نوشت یک گروه اطلاعاتی در ارتش عراق موسوم به «الصقور» (فالکون) که تاکنون موفق به انجام عملیات‌های موفق متعدد علیه سرکرده‌های داعش شده، عملیات امروز در الانبار را هدایت کرده است. این گروه تحت نظارت وزارت کشور عراق فعالیت می‌کند. ۱۰ خرداد گذشته نیز این گروه اطلاعاتی در عملیاتی دقیق و پیچیده شماری از سرکرده‌های کلیدی داعش را به کام مرگ فرستاد که مهمترین آنها «ابو محمد السوری» کارشناس فیلم سازی و «ابواسامه الامریکی» تصویربردار فیلم‌های مستند داعش بودند.

روسیاالیوم نیز در خبری فوری اعلام کرد به دنبال حمله جنگنده های عراقی به کاروان “ابوبکر بغدادی” -سرکرده گروه تروریستی داعش- در منطقه “الکرابله” -واقع در غرب استان “انبار”- شماری از سرکرده های این گروه تروریستی به هلاکت رسیدند و یا زخمی شدند.

شبکه تلویزیونی العراقیه نیز به نقل از کارشناس مسائل امنیتی اعلام کرد هیچ تردیدی وجود ندارد که سرکرده گروه تروریستی داعش در این بمباران زخمی شده باشد. وی افزود: “به احتمال زیاد بغدادی زخمی شده است؛ ولی هنوز از زنده یا مرده بودن وی اطلاع دقیقی در دست نیست. تعداد زیادی از محافظان وی نیز کشته شده اند. تعداد این افراد بیش از بیست و پنج نفر برآورد شده است. تعداد محافظانی که وی را همراهی می کردند نیز بین پانزده تا بیست نفر بوده است.”

 

 

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.