کد خبر : 3855
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مهر 1394 - 7:18

نیروگاه حرارتی تبریز پلمب شد

نیروگاه حرارتی تبریز پلمب شد

 رئیس حوزه قضایی بخش خسروشاه اعلام کرد: فعالیت نیروگاه حرارتی تبریز از بیست و پنجم مهر ماه به دلیل آلایندگی زیست محیطی متوقف شده است

 

به گزارش ایرنا، نادر نجد روز سه شنبه گفت: استفاده نیروگاه از مازوت خلاف قانون و مصوبه کمیسیون انرژی است و مازوت استفاده شده در نیروگاه حرارتی تبریز به جای گاز، باعث تشدید آلودگی هوا و نیز تأثیرات سوء بر محصولات کشاورزی شده و مردم را با مشکلاتی مواجه کرده است.
وی اضافه کرد: افزایش استفاده از سوخت مازوت به جای گاز در نیروگاه حرارتی تبریز، باعث بالا رفتن آلودگی هوا شده تا دوباره این نیروگاه به تنهایی عامل بخش عمده افزایش آلودگی هوای شهرهای تبریز، خسروشهر، اسکو، ایلخچی و آذرشهر باشد.
وی تشریح کرد: این آلودگی نه تنها باعث وارد کردن خسارت به محیط زیست، خشکاندن درختان و از بین رفتن کشاورزی منطقه شده، بلکه مشکلات تنفسی زیادی را نیز برای شهروندان به وجود آورده است.
نیروگاه حرارتی تبریز در جنوب غربی شهر این کلان شهر در فاصله ۱۶ کیلومتری جاده تبریز – آذرشهر واقع شده و دارای ۲ واحد بخار و ۲ واحد گازی می باشد .
دو واحد بخار نیروگاه تبریز با قدرت اسمی ۳۶۸ مگاوات و قدرت تولیدی ۳۵۰ مگاوات بوده و پیمانکار اصلی سازنده آن شرکت آلستوم فرانسه است.
واحد یک بخار این نیروگاه در سال ۱۳۶۵ و واحد دوم در سال ۱۳۶۸ راه اندازی شده است .
آلاینده بودن نیروگاه حرارتی تبریز به ویژه در فصول سرد سال به دلیل استفاده از سوخت مازوت از چند سال قبل مطرح است و همواره اعتراض مسوولان، نمایندگان مردم در مجلس و تشکل های زیست محیطی را سبب می شود.
نیروگاه حرارتی تبریز بخش عمده ای از برق کلان شهر تبریز و دیگر شهرهای آذربایجان شرقی را تامین می کند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.