کد خبر : 3874
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 مهر 1394 - 8:47

استاندار آذربایجان شرقی با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان دیدار کرد

استاندار آذربایجان شرقی با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان دیدار کرد

استاندار آذربایجان شرقی با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش آی نیوز به نقل از پایگاه خبری استانداری آذربایجان شرقی ، ائلمار محمدیاراف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حسن همجواری و توسعه روابط دوستانه ایران و آذربایجان، به پیوندهای تاریخی، مدنی و دینی دو کشور اشاره کرد.
اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی هم توسعه روابط ایران و آذربایجان را به نفع مردم دو کشور دانست و با اشاره به برخی از ظرفیت‌های استان در حوزه‌های گردشگری، درمان و علمی و دانشگاهی، توسعه روابط با جمهوری آذربایجان در همه زمینه‌ها را مورد تاکید قرار داد.
«اسماعیل جبارزاده» و «المار محمدیاراف» همچنین در خصوص همکاری مشترک دو کشور در تولید محصولات کشاورزی و صنعتی، چگونگی ورود به بازارهای جدید جهانی، استفاده از ظرفیت های منطقه آزاد تجاری – صنعتی ارس، تبادل استاد و دانشجو و همچنین فراهم کردن زمینه حضور پزشکان مجرب ایرانی در بیمارستان های دولتی جمهوری آذربایجان بحث و تبادل نظر کردند.
در این نشست همچنین برقراری پروازهای مجدد تبریز – باکو و حذف روادید برای اتباع ایرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد دو طرف درباره برقرار مجدد خط هوایی در سریع ترین زمان ممکن اقدام کنند.
درباره روادید نیز وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد درصدد است تا با ایجاد سیستمی جدید، مشکل صدور روادید برای اتباع ایرانی را رفع کند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.