کد خبر : 3885
تاریخ انتشار : شنبه 2 آبان 1394 - 9:15

اجرای برجام در فضای همدلی با حضور ۵۶ مقام دولت در ۳۲ شهر

اجرای برجام در فضای همدلی با حضور ۵۶ مقام دولت در ۳۲ شهر

 

 

 

با تدبیر دولت اجرای برجام در فضای همدلی و انسجام ملی، اقتدار روزافزون ایران اسلامی و پیشرفت همه جانبه کشور در داخل و مجامع بین المللی را به همراه خواهد داشت.

معاونان رئیس جمهوری، وزرا و معاونان آنها در هفته ای که گذشت ۵۶ سفر به ۳۲ شهر و روستا با هدف تامین اهداف و زیر ساخت های اقتصادی مقاومتی، محیط زیست، گردشگری و … داشتند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی روزهای شنبه هر هفته در یک گزارش خبری، نگاهی گذرا به سفر مسئولان دولتی در هفته گذشته دارد ،سفرهایی که علاوه بر پیگیری مصوبات دولت در استان ها، نمایندگان دولت تدبیر و امید با مردم، علما و کارشناسان درباره مسائل مهم داخلی و خارجی از جمله تصمیمات اقتصاد مقاومتی، محیط زیست، گردشگری و … به بحث می نشینند.
از شاخص ها و محورهای مهم سفرهای استانی مقامهای دولت تدبیر و امید در هفته گذشته، می توان به تأکیدات و الزامات ۹ گانه رهبری مبنی بر اجرای برجام اشاره کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه ای به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری و رئیس شورای عالی امنیت ملی، با اشاره به بررسیهای دقیق و مسئولانه برجام در مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی و عبور این موافقتنامه از مجاری قانونی، دستورات مهمی را در خصوص رعایت و حفظ منافع ملی و مصالح عالیه کشور صادر و با برشمردن تأکیدات و الزامات ۹ گانه در اجرای برجام، مصوبه جلسه ۶۳۴ نوزدهم مرداد ۹۴ شورای عالی امنیت ملی را با رعایت این موارد و الزامات تأیید کردند.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری نیز در نامه ای به حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن تقدیر از هدایتها و حمایتهای مستمر ایشان و صبر و مقاومت و پشتیبانی های تحسین برانگیز ملت بزرگ ایران و همکاری دلسوزانه رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای عالی امنیت ملی برای یاری دولت در تحقق خواست بزرگ مردم ایران، تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران با رعایت ملاحظات و الزامات حضرت مستطاب عالی و مصوبات شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی، نسبت به اجرای کامل و با حسن نیت برجام اقدام خواهد کرد.

* اما بسته خبری روزهای شنبه ایرنا شامل خلاصه ای از سفرهای استانی برخی از مقام های دولت در گزارشی تقدیم می شود؛ توضیح اینکه سفرهای مدیران کل وزارتخانه ها و مدیران عالی رتبه استانی به شهرستان ها در زمره این آمار قرار نگرفته است.

*** شنبه بیست و پنجم مهر
کرج- کوروش پرند معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که اکنون ۶۰ درصد مهارت آموزان تخصصی کشور جذب بازار کار می شوند.
شهرکرد- الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: بزودی تمام قوانین به روز شده و ازطریق صندوق پست الکترونیکی (ایمیل) برای مردم ارسال می شود و افراد دارای این صندوق می توانند این قوانین را دریافت کنند.
کرج- سید محمد صادق زاده معاون وزیر نیرو و مدیرعامل سازمان انرژی های نو گفت: با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان آموزش فنی وحرفه ای، آموزش استفاده از انرژی های نو در کشور فراگیر می شود.
تبریز – علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تامین دو هزار و ۲۰۰ پزشک دیگر برای کار در مناطق روستایی، اظهار کرد: اکنون شش هزار و ۵۰۰ پزشک در روستاهای کشور فعالیت می کنند.
مشهد- سیدابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت : توسعه پایدار در کشور بدون مشارکت عمومی مردم در همه بخش ها امکان پذیر نیست.
کرج – احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی درمسکن مهر گفت: تسهیلات مسکن مهر امسال از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته و بانک ها ملزم به پرداخت آن هستند.
آبادان- ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:این وزارت برای تحقق اهداف نظام سلامت با کمبود جدی پزشک مواجه است.
شهرکرد- الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: براساس گزارش های هیات تطبیق مجلس، تنها دو درصد مصوبات دولت یازدهم با قانون منطبق نیست.
شیراز- مسید علی اکبر طاهایی معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قرار گرفتن ۱۰ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت همگانی، اقدام برجسته ای است که دولت تدبیر و امید انجام داد.

*** یکشنبه بیست و ششم مهر
کرج – سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اعلام حمایت مالی دولت از تاسیسات شرکت و طرح های اشتغال زایی و اقتصادی در روستاها، جزییات مربوط به این حمایت ها را تشریح کرد.
ارومیه- مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرروش گفت: ۱۱ هزار کانون ورزشی دانش آموزی در سال تحصیلی جاری در کشور شکل گرفته و در حال فعالیت است.
بوشهر- «محمدحسین مقیمی» معاون سیاسی وزیر کشور گفت: با توجه به سیاست و برنامه دولت برای عبور از رکود و فعال کردن مناطق، فرمانداران در تحقق این مهم از یکدیگر سبقت بگیرند.

*** دوشنبه بیست و هفتم مهر
تبریز- دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برخی مخالفت ها با اجرای طرح تحول نظامت سلامت، گفت: برخی افراد نمی خواهند این طرح موفق شود و فکر می کنم این کار سیاسی است؛ البته نمی خواهم فرافکنی کنم، شاید این افراد تصور می کنند حوزه بهداشت و درمان موضوع بسیار مهمی نیست.
ارومیه- مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: ۷۸۰ مکان ورزشی نیمه تمام در کشور وجود دارد که از این تعداد ۲۳۰ طرح استخر شنا است.
بیرجند – علی یزدانی معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تنها راه نجات اقتصاد ایران اجرای کامل اصول اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است.
نوشهر- محمد سعید نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، استقبال سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در بنادر کشور را چشمگیر دانست و از پیشنهاد سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری خارجی در بنادر کشور خبر داد.
زاهدان- حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی
وزیر اطلاعات گفت: وجود امنیت باید به گونه ای باشد که مردم جامعه آن را احساس کنند زیرا وجود امنیت بدون حس کردن آن کافی نیست.
قم ـ محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزارت کشور گفت: باید مواردی را که ممکن است انتخابات آینده را مورد خدشه قرار دهد، شناسایی و از آن جلوگیری کنیم تا فضایی امن و آرام برای انتخابات فراهم شود.
زاهدان- معاون سیاسی، فرهنگی و اجتماعی وزیر اطلاعات گفت: در سیستان و بلوچستان با همت مردم و همکاری دستگاه های نظامی، انتظامی و اطلاعاتی تمام تهدیدهای دشمنان و داعش ناکام مانده است.

*** سه شنبه بیست و هشتم مهر
یاسوج- پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: رویکرد اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) اشتغالزایی و اعطای تسهیلات به مشاغل کوچک خانگی زودبازده است.
زنجان – سیدمحمد هادی ایازی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های مردمی، سازمان های مردم نهاد و خیریه گفت: کمبود منابع مالی چالش جدی در تحقق برنامه های وزارت بهداشت به شمار می رود.
بجنورد- حسن رکنی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: متوسط مصرفی جهانی گوشت مرغ در جهان ۱۳ کیلوگرم است که این میزان در کشورمان ۲۶ کیلوگرم است.
بندرعباس- سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در ساختار جدید وزارت ، سازمان انجمن اولیا ومربیان به سمت غیردولتی شدن می رود.
بجنورد- حسن رکنی معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی از افزایش ۳۰ درصدی صادرات مرغ و تخم مرغ به کشورهای همسایه خبر داد.
اراک- محمد حسین نوش آبادی معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از عملکرد برخی رسانه ها نسبت به مذاکرات هسته ای و برجام انتقاد کرد.
زنجان – سید محمد هادی ایازی قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت های مردمی، سازمان های مردم نهاد و خیریه گفت : سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان برای بیماران هموفیلی در کشور هزینه می شود.

*** چهارشنبه بیست و نهم مهر
کرمانشاه – همایش منطقه ای آموزشی، توجیهی اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران استانهای کرمانشاه، ایلام و کردستان روز چهارشنبه با حضور محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور در هتل پارسیان کرمانشاه آغاز شد.
بندرعباس – سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش گفت: مشاوره تحصیلی و خانوادگی ، ناهنجاری ها و مشکلات رفتاری در دانش آموزان را کاهش می دهد.
شیراز- پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: چتر بیمه تامین اجتماعی در کشور ما فراگیر نیست و این نبود گستردگی و فراگیری یکی از مشکلات مهم برای کمیته امداد شده است.
بندرعباس- محمدعلی طهماسبی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: حدود یکهزار و ۸۰۰ طرح گلخانه ای در سال جاری برای دریافت تسهیلات به صندوق توسعه ملی معرفی شده است.
زنجان – علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس پنجره جمعیتی شمار جمعیت سالمند کشور تا ۲۰ سال آینده ۲۵ درصد افزایش می یابد.
سمنان – کوروش پرند معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور، از تدوین سند برنامه های تحول مهارت در این سازمان خبر داد.
زنجان- محمدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: میزان مستمری پرداختی ماهانه از سوی سازمان نزدیک به مبلغ یارانه نقدی کل کشور است.

*** پنجشنبه سی ام مهر
مهاباد – عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: استفاده بهینه و درست آب در بخش کشاورزی از محوری ترین اهداف این وزارتخانه به شمار می رود.
بندرعباس- محمد علی طهماسبی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با مشارکت باغداران و استفاده از ارقام مقاوم، باغهای لیموترش امحاء شده این استان را دوباره احیاء خواهیم کرد.
زنجان – سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جامعه ای که در آن فرهنگ عاشورایی نهادینه شده باشد همواره زنده و پویاست.
زنجان – دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مورد صددرصد ثابت شده از ابتلای حجاج به بیماری کرونا در کشور گزارش نشده است.

 

 

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.