کد خبر : 3904
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 آبان 1394 - 6:14

درگیری شدید اتباع ترکیه در ژاپن

درگیری شدید اتباع ترکیه در ژاپن

 در پی آغاز رای گیری انتخابات عمومی ترکیه برای اتباع خارجی این کشور، دهها نفر از اتباع ترک و کرد این کشور مقابل سفارت ترکیه در ژاپن با یکدیگر درگیر شدند.

به گزارش ایرنا، این اتفاق روز گذشته – یکشنبه – و زمانی به وقوع پیوست که دستکم ۶۰۰ نفر از ترک ها و کردها برای رای دادن در انتخابات عمومی اول نوامبر، در مقابل سفارت ترکیه در توکیو جمع شده بودند.
پلیس ژاپن اعلام کرده است که در جریان زد و خورد و برخوردهای دو طرف دستکم ۹ نفر از جمله دو مامور پلیس ژاپن زخمی شدند.
گزارش تلویزیون ان.اچ.کی ژاپن هم حکایت از آن دارد که ترک ها و کردهای خشمگین یکدیگر را با آجر مورد هدف قرار می داده اند.
پلیس خاطرنشان کرد که اولین موج برخوردها از قبل از ظهر دیروز آغاز شد و تا عصر این شرایط ادامه داشت و پرتاب سنگ و آجر هم تعدادی زخمی برجا گذاشت و هم موجب شد تا شیشه بسیاری از خودروهایی که در اطراف پارک شده بود، فرو بریزد.
اداره پلیس توکیو در بیانیه ای اعلام کرد که شدت درگیری ها باعث شد تا شماری از نیروهای ضد شورش به محل سفارت اعزام شوند. زیرا این منطقه محل زندگی بسیاری از دیپلمات ها است و دولت موظف به تامین امنیت آن می باشد.
روزنامه «ژاپن تودی» می نویسد که کردها اقلیتی در ترکیه هستند که دولت چالش های سیاسی و اجتماعی زیادی برای آنها ایجاد کرده و محدودیت هایی که برای کردها حتی برای استفاده از زبان کردی در نظر گرفته باعث خشم آنها شده است.
این نشریه خاطرنشان می کند که برخوردها میان ترک ها و کردها در ماه های گذشته و بخصوص با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات عمومی پارلمان افزایش یافته است.
انتخابات سراسری در ترکیه ۱۰ آبان ماه (اول نوامبر) در این کشور برگزار می شود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.