کد خبر : 3909
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 آبان 1394 - 7:14

سفر به کربلا بدون ویزا ممنوع

سفر به کربلا بدون ویزا ممنوع

 مدیرکل امور مرزی وزارت کشور بر لزوم داشتن گذرنامه و ویزا برای سفر به کربلای معلی در اربعین حسینی تاکید کرد و گفت: هنوز در مورد مدت زمان روادید به صورت رسمی ابلاغ نشده است.

مجید آقا بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، درباره اظهارات وزیر کشور عراق مبنی بر اینکه قرار است روادید ۱ تا ۲ ماهه برای زائران اربعین حسینی صادر شود، افزود: هنوز به صورت رسمی این موضوع به وزارت کشور ابلاغ نشده و این صحبت ها به صورت شفاهی مطرح شده است.
وی ادامه داد: کسانی که خواهان سفر به کربلای معلی در ایام اربعین هستند باید از طریق سامانه ای که سازمان حج و زیارت اعلام کرده اقدام کنند و در غیر این صورت هیچ راه دیگری برای سفر در این زمان وجود ندارد.
مدیرکل امورمرزی وزارت کشور با اشاره به صحبت های اخیر مقامات عراقی مبنی بر اینکه هیچ زائری بدون روادید و ویزا نمی تواند در عراق حضور پیدا کند، اظهار داشت: مسئولان عراقی پیشتر این موضوع را اعلام کرده اند و مسافران اربعین بطور حتم باید از مراجع قانونی برای سفر اقدام کنند.
آقابابایی اضافه کرد: در داخل کشور هم مسافران اربعین باید برای خروج از کشور گذرنامه خود را در اختیار داشته باشند و بدون داشتن آن این تردد انجام نمی گیرد.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی ها برای سفر اربعین در حال انجام است، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های لازم در حال انجام است اما تصور می کنیم با توجه به اینکه داشتن روادید الزامی است، تعداد زائران نسبت به سال قبل کمتر باشد.
این مقام وزارت کشور درباره احتمال لغو روادید و ویزا همچون سال گذشته نیز گفت: این تصمیمی است که از جانب دولت عراق گرفته می شود و در این خصوص دخالتی نداریم اما با توجه به اطلاعات موجود، مسئولان عراقی داشتن روادید را ضروری دانسته اند.
آقابابایی درباره تمهیدات امنیتی برای سلامت زائران حسینی نیز اظهار داشت: اگر هموطنان در قالب روند ساماندهی شده به سفر بروند مشکلی پیش نمی آید؛ زائران باید از مسیرهای اعلام شده در راهپیمایی اربعین حضور پیدا کنند و دقت نظر انجام داده و به موضوعات قید شده از جانب مسئولان ایرانی و عراقی توجه کنند.
وی در خصوص تردد از مرزها در روزهای عاشورا نیز گفت: در روزهای عاشورا و تاسوعا امنیت بسیار عالی را در مرزهای ایران و عراق و همچنین امنیت زائران شاهد بوده ایم و تردد نیز به سهولت و مناسب انجام گرفت.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.