کد خبر : 3913
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 آبان 1394 - 8:17

انتقاد اردوغان از پذیرایی از بشار اسد در مسکو

انتقاد اردوغان از پذیرایی از بشار اسد در مسکو

رییس‌جمهوری ترکیه بار دیگر به انتقاد شدید از آمریکا و روسیه بابت سیاست‌هایشان در قبال سوریه پرداخت و هشدار داد که تداوم این مشکل در این کشور عربی باعث ایجاد مشکلات بیشتر برای تمام جهان می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه قویا میزبانی بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه توسط ولادیمیر پوتین، همتای روس وی را مورد انتقاد قرار داد و واشنگتن را نیز به خاطر تداوم حملات نظامی و حمایت سیاسی از حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه (PYD) به شدت نکوهش کرد چراکه از نظر آنکارا، این گروه سازمانی تروریستی است.
وی در جمع دانشجویان در دانشگاهی واقع در غازی‌آنتپ در جنوب شرق ترکیه گفت:‌ «آیا می‌توانید چنین چیزی را تصور کنید؟ آیا استقبال در روی فرش قرمز از فردی که مسوول مرگ ۳۷۰ هزار تن است، در دیپلماسی بین‌المللی جایی دارد؟ متاسفانه بشریت شاهد وقوع چنین مساله‌ای بود.»
دولت آنکارا قبلا به دلیل دعوت از عمر البشیر، رییس‌جمهوری سودان هدف انتقادهای بین‌المللی قرار گرفته بود.
پوتین اخیر در مسکو با بشار اسد دیدار کرد و این نخستین سفر خارجی اسد از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه در اوایل ۲۰۱۱ محسوب می‌شود. اردوغان همچنین آمریکا را به خاطر حمایت از حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت:‌ این حزب یک سازمان تروریستی است و ۱۴۰۰ تن عضو آن هستند.
وی همچنین به این مساله تاکید کرد که ترکیه به کشورهای دیگر اجازه نمی‌دهد تا اوضاع در شمال سوریه را تغییر دهند و تهدیدی علیه ترکیه باشند.
قدرت‌های جهان به این درک رسیده اند که باید مناطق عاری از تروریسم و منطقه پرواز ممنوع در سوریه ایجاد کنند اما هدف اصلی آنها تقسیم کردن ترکیه است. آنها نمی‌توانند به این هدف برسند.
منبع: ایسنا


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.