کد خبر : 3919
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آبان 1394 - 5:56

گوشت های قرمز فرآوری شده سرطان زا است

گوشت های قرمز فرآوری شده سرطان زا است

 سازمان بهداشت جهانی سازمان ملل با انتشار نتایج تحقیقات اخیر خود نوشته است که مصرف مواد گوشتی قرمز فرآوری شده بخصوص هات داگ و سوسیس و یا برخی سوس های آمیخته به مشتقات گوشتی سرطان زا هستند.

درگزارشی که سازمان بهداشت جهانی در روز دوشنبه منتشر کرد گفته شده است درحالی که بسیاری از غذاهای فوری نظیر سوسیس ها و برخی سوس های آمیخته به مشتقات گوشتی می توانند به بروزسرطان هایی از قبیل سرطان راست روده منجر بشوند حتی مصرف گوشت گاو و گوسفند هم می تواند موجب بروز سرطان درانسان ها بشود.
دکتر کرت استریف سرپرست آژانس بین المللی پژوهش سرطان، دراین گزارش نوشته است که بیش از ۲۲ کارشناس مسائل مربوط به سرطان از ۱۰ کشور جهان با بررسی اطلاعات و مدارک جمع آوری شده به این نتیجه رسیده اند که طبق شواهد قطعی گوشت های فرآوری شده عامل بروز سرطان کولون و روده هستند.
به موجب همین پژوهش ها مصرف روزانه ۵۰ گرم گوشت قرمز فرآوری شده امکان ابتلا به بیماری سرطان درانسان را تا ۱۸ درصد افزایش می دهد.
درگزارش مذکور همچنین اشاره شده است که بنا برمدارک وشواهد محدودی که این آژانس دراختیار دارد مصرف مستقیم گوشت قرمز نیز احتمالا می تواند خاصیت سرطان زا داشته باشد اما هنوز دراین مورد یقینی حاصل نشده است.
براساس این گزارش، کارشناسان مذکور درابتدا صرفا به مدارکی دال بر ربط مستقیم مصرف گوشت های فرآوری شده قرمز با سرطان کولون برخورده اند اما به تدریج پی برده اند که مصرف اینگونه گوشت ها می تواند عامل بروزسرطان های دیگری ازجمله سرطان کبد و پروستات هم بشود.
دکتر کریستوفر وایلد مدیرکل آژانس مذکور در این گزارش با اشاره به نتایج به دست آمده فوق به مصرف کنندگان گوشت قرمز توصیه کرده است تا حد امکان از میزان مصرف خود بکاهند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.