کد خبر : 3938
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 آبان 1394 - 7:25

زورآزمایی بهترین ها؛ یاشیل ماشین – طوفان زرد

زورآزمایی بهترین ها؛ یاشیل ماشین – طوفان زرد

 

 

 

بر خلاف هفته های گذشته که رقابت های دسته اول روزهای دوشنبه برگزار می شد ، هفته دوازدهم رقابت های دسته اول عصر امروز (چهارشنبه) برگزار می شود.

به نقل از “ورزش سه” بر خلاف هفته های گذشته که رقابت های دسته اول روزهای دوشنبه برگزار می شد ، رقابت های هفته دوازدهم دسته اول عصر امروز (چهارشنبه) برگزار می شود. در مهمترین بازی امروز که در ورزشگاه پیر باغشمال تبریز برگزار می شود تیم های ماشین سازی و فجرسپاسی به مصاف هم می روند و تیم های آلومینیوم و خونه به خونه بابل هم حساس ترین بازی هفته را در اراک برگزار می کنند.

در هفته های گذشته بعضاً نتایج بازی ها به دلیل قضاوت ضعیف و پر اشتباه تغییر کرد که همین موضوع منجر به بلندتر شدن صدای اعتراض تیم ها شد. فولاد یزد و خیبر از جمله این تیم ها بودند. امیدواریم کمیته و دپارتمان داوری در انتخاب داوران برای قضاوت بازی های دسته اول دقیق تر عمل کرده ، در چیدمان داوران برای هر بازی وسواس به خرج داده  و در جریان بازی ها نیز قضاوت آنها را توسط داوران مجرب بازنشسته بررسی و نظارت کند تا داوری ها به سمت و سوی بهتر شدن و تعالی حرکت کند.

ماشین سازی– فجرسپاسی ؛ زورآزمایی بهترین‌ها

ماشین سازی که برای بقاء در دسته اول بسته شده بود این روزها در حد و قواره تیم های مدعی ظاهر می شود ولی با اینحال به دو دلیل این تیم نتوانسته در صدر جدول جای بگیرد. یکی به دلیل بدشانسی و اشتباهات مهلک داوری .
یاشیل ماشین امروز دیدار مهمی با زردپوشان شیرازی دارد. دیدار فجر سپاسی که صدرنشین و یکه تاز لیگ است با ماشین سازی بدون شک حساس ترین و بهترین بازی های هفته دوازدهم محسوب می شود.
دیداری که هر دو تیم چشم به سه امتیاز آن دوخته اند و مضافاً اینکه سایر مدعیان هم نیم نگاهی به نتیجه آن دارند. خط حمله ماشین سازی که با ۱۷ گل زده بهترین خط حمله و خط دفاعی فجر با ۴ گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ است و دیدار امروز دو تیم جدالی است بین بهترین مهاجمان و مدافعان لیگ.

گل گهر سیرجان – شهرداری اردبیل ؛ در کمین سه امتیاز

گل گهر با پیروزی قابل توجه ایی که هفته قبل برابر مس در کرمان به دست آورد ۱۵ امتیازی شده و تا رده هشتم جدول صعود کرد. این تیم که پس از برنده شدن در دربی کرمان روحیه ی مضاعفی پیدا کرده امیدوار است تا با شکست دادن تیم بحران زده شهرداری اردبیل ۱۸ امتیازی شده و خودش را به جمع مدعیان بچسباند. با توجه به شرایطی که تیم شهرداری اردبیل دارد هیچ بعید نیست گل گهری ها به خواسته شان برسند. شهرداری که در حال حاضر با ۱۰ امتیاز در رده شانزدهم جدول جای دارد برای نجات خود از ته جدول یک مربی شکست خورده را جانشین محمد ربیعی کرده تا شهرداری از ته جدول کنده شده و به میانه های جدول صعود کند. آیا شهرداری اردبیل با محمد احمدزاده که در ۶-۵ سال  اخیر کارنامه درخشانی نداشته می تواند خودش را از انتهای جدول نجات دهد یا مثل گهر درود به دسته دوم سقوط می کند.

 فولاد یزد – پیکان تهران ؛ آب دیدگی فولاد

بازیکنان تیم فولاد یزد پس از پایان هفته نهم نسبت به وضعیت پولی باشگاه اعتراض کرده و در تمرینات تیم حاضر نشدند. بازیکنان این تیم که در هفته دهم باید به دیدار نفت آبادان می رفتند قصد داشتند با عدم حضور در این بازی صدای اعتراض شان را بلندتر از قبل به گوش مسئوبان برسانند ولی یک روز قبل از موعد بازی ، بازیکنان فولاد با توجه به وعده و وعیدهای ریش سفیدها و مسئولان یزدی راضی شدند برابر نفت بازی کنند و اتفاقاً بازی خوبی هم انجام داده و یک برد قاطع برابر نفت مدعی کسب کردند. هفته بعد فولادی ها دیگر تیم مدعی و متمول لیگ ؛ خونه به خونه را در بابل تا مرز شکست پیش بردند ولی یک پنالتی مشکوک در آخرین دقیقه بازی باعث شد برد فولاد تبدیل به مساوی شود. فولادی ها که پس از خانه نشینی یک هفته ایی دو مدعی را متوقف کردن امروز در سومین هفته متوالی به دیدار یکی دیگر از مدعیان متمول لیگ ؛ پیکان می روند که در رده دوم جدول قرار دارد. تیمی که به رغم داشتن بازیکنان گرانقیمت و با تجربه در چند هفته اخیر رو به زوال رفته و به سختی امتیاز می گیرد. فولادی ها اگر برابر پیکان همانند دو بازی قبلی ظاهر شوند بی تردید پیکانی ها روز سخت و دشواری پیش رو خواهند داشت.

مس رفسنجان – داماش گیلان ؛ امیدهای مس

نیم نگاهی به جدول رده بندی لیگ نشان می دهد نتایج تیم مس نا امید کننده و دور از انتظار بوده تا جاییکه این تیم که در فصول قبل یکی از تیم های سرسخت بود و حتی فصل قبل تا یکقدمی لیگ برتر هم پیش رفته بود حالا در رده هجدهم قرار گرفته است. داماش هم چندان وضعیت خوبی ندارد. رشتی ها با ۱۲ امتیاز در رده سیزدهم جای دارند. این تیم که در بازی های خانگی غیرقابل شکست است در بازی های خارج از خانه به راحتی تسلیم حریفان می شود و رفسنجانی ها امیدوار هستند تا داماش برابر آنها نیز همین رویه را داشته باشد تا با شکست دادنشان ۱۲ امتیازی شده و بالای سر آنها قرار بگیرند.

 نساجی مازندران – نفت مسجد سلیمان ؛ غده های فساد

در دنیای فوتبال تیم های زیادی بوده و هستند که به رغم سرمایه گذاری مناسب ، نتایج نامناسب و دور از انتظاری گرفته اند و حتی به رده های پایین تر سقوط کرده اند. در لیگ دسته اول که ۱۱ هفته از آن سپری شده است تیم هایی نظیر : پاس ، پارسه ، نساجی ، مس رفسنجان ، شهرارداری اردبیل ، داماش ، آلومینیوم هرمزگان عملکرد خوبی نداشته اند و در نیمه پایین جدول جاخوش کرده اند ولی با اینحال  به غیر از مهدی پرهام ؛ مالک باشگاه نساجی هیچ کدام از مالکان و مدیرانی که تیم شان در انتهای جدول قرار دارند بازیکنان شان را غده فساد نخوانده بودند. مالک نساجی ۳ آبان در گفت و گویی با سایت باشگاه بعضی از بازیکان تیمش را به غده های فساد تشبیه کرده و از مدیرعامل خواسته تا با جراحی آنها را از نساجی بیرون بیاندازد و از سویی به بازیکنانش اولتیماتوم داده تا از سه بازی پیش رو ۶ امتیاز کسب کنند و در غیر اینصورت جریمه سنگین در انتظارشان خواهد بود. باید دید نساجی می تواند از سه بازی پیش رو ۶ امتیاز بگیرد تا تهدید پرهام عملی نشود.

آلومینیوم اراک – خونه به خونه بابل ؛  مهر داوری

دیدار تیم های آلومینیوم اراک رده هفتمی و خونه به خونه رده سومی یکی از دیدارهای حساس هفته دوازدهم محسوب می شود. اراکی ها که امیدوارند با شکست دادن خونه به خونه ۱۸ امتیازی شده و یکی – دو پله در جدول بالا بروند بیش از آنکه از حریف بترسند از داور بازی واهمه دارند. طبق اعلام کمیته داوران قضاوت دیدار دو تیم به پیمان فرخی مهر سپرده شده است. داوری که مهرش به دل اراکی ها نیافتاده و آنها را نگران کرده است. این داور در فصل جاری سه بار سوت زده ، دو بار در دسته اول که یکی از آنها بازی خونه به خونه بوده و یک بار هم در دسته دوم و جالب تر اینکه از هفته ششم تا امروز در لیگ دسته اول داوری نکرده و در ۴۰ روز گذشته فقط یکبار آنهم در لیگ دسته دوم سوت زده است. اینکه دپارتمان داوری چرا قضاوت بازی های حساس و مهم را به داورانی واگذار می کند که دور از میدان بوده اند ، سوالی است که پاسخ ان نزد کارشناسان داوری است.

خیبر خرم آباد – پاس همدان ؛ زیرآبی

همانطور که پیش بینی می شد داود مهابادی را به دلیل کسب نتایج ضعیف از پاس کنار گذاشتند. پاس با این مربی که از ۱۶ ماه قبل روی نیمکتش نشسته بود روزهای تلخی را سپری کرد تا جاییکه از ۱۰ بازی فقط ۸ امتیاز گرفته و در قعر جدول ماندگار شدند. نتایج بد پاس باعث شد تا داود مهابادی قبل از دیدن برف الوند بار سفر بسته و همدان را ترک کند. در حالیکه گفته می شد مدیران این تیم با پیروانی بزرگ ، پیوس ، نامجومطلق ، محمدی ، افاضلی و کریمی باب گفت و گو را باز کرده اند تا یکی از آنها روی نیمکت پاس بنشینند ، قرعه به نام رضا طلایی منش دستیار همدانی داود مهابادی افتاد تا به عنوان اولین مربی همدانی سکاندار هدایت تیم پاس شود. مربی ایی که چند سال قبل و در جریان مسابقات دسته اول در اقدامی غیرمنتظره بین دو نیمه ورزشگاه را ترک کرد تا تیم الوند بدون مربی به مسابقه اش ادامه بدهد. طلایی منش از مربیان زحمتکش همدان است و زحمات زیادی در فوتبال این استان کشیده است ولی با اینحال انتخاب او در چنین شرایطی نه صلاح خودش بود و نه تیم پاس چون هر چقدر هم این انتخاب با تفکر باشد بازهم آدم ناخواسته یاد زیرآبی می افتد.

پارسه تهران – ایران جوان بوشهر ؛ در مسیر سقوط

پارسه هفته قبل هم باخت تا در رده نوزدهم لیگ ۲۰ تیمی دسته اول ماندگار شود. تیمی که با پیوس شروع بدی داشت و پس از اخراج او هم نتوانست نتایج خوبی کسب کند. سلمان تاجدار به رغم تلاش زیاد هنوز نتوانسته این تیم را از قعر جدول جدا کند. ایران جوان بوشهر که هفته قبل با درخشش طارمی موفق به شکست دادن نساجی و کسب سه امتیاز شیرین شد در دیدار با پارسه هم چشم درخشش جوانان بومی اش دوخته و در اندیشه کسب امتیاز از پارسه است تا یک گام دیگر به میانه جدول نزدیک شود.
 
آلومینیوم هرمزگان – مس کرمان ؛ برخوردهای پنالتی ساز

حضور فوری و همزمان عباس سرخاب و مجتبی تقوی در تیم آلومینیوم هرمزگان به جای داود حقدوست مستعفی از نکات جالبی بود که در تیم هرمزگانی شاهدش بودیم. معلوم نیست در تیمی که به دلیل عدم پرداخت قرار داد بازیکنانش قصد اعتصاب و کناره گیری از بازی ها را داشت چه اتفاقی افتاده که بلافاصله پس از استعفاء و جدایی حقدوست ، سرخاب و تقوی به عنوان سرمربی و مدیر فنی جای او را می گیرند. واقعاً جالب است. آلومینیومی ها امروز در حالی به دیدار مس کرمان می روند که این تیم هفته قبل در خانه مغلوب گل گهر شده و رده سوم را از دست داد و امروز قصد دارد با پیروزی برابر آنها مجدداً در رده سوم قرار بگیرد. مدافعان مس در رویارویی با مهاجمان حریف در داخل محوطه جریمه باید خیلی مراقب باشند ، زیرا آلومینیومی ها در گرفتن پنالتی تبحر زیادی دارند.

نفت آبادان – گیتی پسند اصفهان ؛ متنفر از بازی جذاب

نفت و گیتی پسند هر دو در به نمایش گذاشتن بازی های کسل کننده و محتاطانه استاد هستند. نفت که با ۷ تساوی رکورد دار تساوی ها را در دسته اول به خود اختصاص داده هم اکنون با ۱۶ امتیاز در رده پنجم قرار دارد.  این تیم که با برای دومین سال با مربی پرتغالی اش در بازی ها شرکت کرده و هنوز نتوانسته انتظار هوادارانش را برآورده سازد و به همین دلیل این روزها آبادانی های فوتبالدوست رغبت زیادی برای دیدن بازی هایش ندارند. گیتی پسند هم مثل نفت نتاسج حوبی نگرفته است. این تیم به رغم بودجه خوب و جذب بازیکن های مدنظر جایگاه مناسبی در جدول ندارد و مثل سال قبل به حضورش در میانه های جدول دلخوش است. انتظار نمی رود این دو تیم بازی جذاب و تماشاگرپسندی را به نمایش بگذارند.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.