کد خبر : 4000
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 آبان 1394 - 6:20

در دیدار «صالحی» با «شینزو آبه» مطرح شد: استقبال نخست وزیر ژاپن از توافق «برجام»

در دیدار «صالحی» با «شینزو آبه» مطرح شد: استقبال نخست وزیر ژاپن از توافق «برجام»

 نخست وزیر ژاپن در دیدار امروز «علی اکبر صالحی» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با وی در توکیو، از توافق «بر جام» استقبال و بر اجرایی شدن آن تاکید کرد.

 

به گزارش ایرنا، دیدار صالحی با «شینزو آبه» پیش از ظهر امروز – پنجشنبه – (به وقت محلی) در توکیو صورت گرفت.
رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت های ژاپن در طول مذاکرات هسته ای، به روند همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی بر اساس نقشه راه و اجرایی شدن بر جام تاکید کرد.
وی اظهار داشت: تا ۲۴ آذرماه (۱۵ دسامبر) آژانس بین المللی انرژی اتمی، ارزیابی خود را از برنامه صلح آمیز هسته ای ایران اعلام می کند و پیش بینی ما این است که در اوایل دی ماه (اواخر دسامبر) روز اجرای برجام فرا می رسد.
صالحی با یادآوری زمینه های توسعه روابط ایران و ژاپن، بیانیه مشترک وزرای امور خارجه ایران و ژاپن را مورد توجه قرار داد و با اشاره به طرح ایجاد مرکز ایمنی هسته ای در برجام، از مساعدت طرف ژاپنی در ایجاد این مرکز استقبال کرد.
وی با تجدید دعوت از سوی دکتر روحانی رئیس جمهوری کشورمان از نخست وزیر ژاپن برای سفر به تهران، خواستار ایجاد زمینه لازم برای توسعه روابط تجاری، اقتصادی با تمرکز بر بازاریابی و تولید مشترک بین ایران و ژاپن شد.
نخست وزیر ژاپن با ابراز خوشحالی از سفر صالحی به ژاپن، به شرایط متشنج امنیتی منطقه خاورمیانه با حضور جریان مخرب داعش اشاره و بر لزوم تقویت همکاری ایران و ژاپن و توسعه آن در جهت مقابله با این تهدیدات تاکید کرد.
«آبه» نیز متقابلا ضمن دعوت از آقای روحانی برای بازدید از ژاپن، بر گسترش روابط تجاری دو کشور به ویژه پس از اجرایی شدن برجام تاکید کرد.
علی اکبر صالحی رییس آژانس انرژی اتمی ایران روز یکشنبه دهم آبان ماه جاری به منظور دیدار و گفت وگو با مقام های عالیرتبه ژاپنی و شرکت در اجلاس «پاگوآش» وارد توکیو شد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.