کد خبر : 4023
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 آبان 1394 - 8:55

پخش فیتیله متوقف و با عوامل متخلف برخورد می شود

پخش فیتیله متوقف و با عوامل متخلف برخورد می شود

 سازمان صداو سیما اعلام کرد در پی پخش برنامه فتیله روز جمعه ( ۱۵آبان ماه) از شبکه دو سیما که بر اثر بی دقتی عوامل برنامه، موجبات رنجش خاطر هموطنان آذری پیش آمد، پخش این برنامه متوقف و با عوامل متخلف برخورد می شود.

 

به گزارش ایرنا ، پایگاه اطلاع رسانی سازمان صداو سیما با انتشار توضیحی اعلام کرد که قومیت های مختلف سرمایه سترگ و بی بدیل ایران اسلامی است که مبتنی بر احترام متقابل اقوام، احساس هویتی مشترک را برای همبستگی و اتحاد ملی فراهم آورده تا این کشور بر تندباد حوادث بپاید و کیان خویش را حفظ کند.
در این توضیح آمده است: در این میان، صدا و سیما با درک این جایگاه و اهمیت احترام و حرمت همه اقوام و قشرهای جامعه بزرگ ایران در مقاطع مختلف، همواره عزم خود را برای تقویت این گنجینه و سرمایه ملی معطوف کرده است.
این پایگاه اضافه کرد ولی با وجود این اراده و اقدامات مختلف ناشی از آن، روز جمعه ۱۵ آبان ماه، در یکی از بخش های برنامه فیتیله که از جمله برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان در شبکه دو سیما است، به سبب اشتباه، بی دقتی و فقدان نظارت درست عوامل برنامه ساز و ناظر برنامه، دیالوگ هایی به زبان آذری بیان می شود که باعث تمسخر و در نتیجه رنجش خاطر و ناراحتی هموطنان آذری زبان شده و شکایاتی را موجب می شود.
در این توضیح آمده است: در این خصوص، صدا و سیما با وجود سهوی بودن این مساله، وظیفه خود می‎داند ضمن عذرخواهی از هموطنان و بویژه آذری زبانان و به دور از هر گونه توجیه رسانه ای، برای رفع کوچک ترین ابهام و بدبینی هموطنان آذری زبان کشورمان برای فرزندان پرتلاش و خدمتگزارشان در صدا و سیما، موارد و تصمیمات اتخاذ شده ذیل را به اطلاع این عزیزان و همه مخاطبان صدا و سیما برساند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صدا و سیما، با وجود سهوی بودن این اتفاق، مسئولان و عوامل دخیل در تولید و پخش این برنامه، متخلف محسوب می شوند و این مساله تا آشکار شدن موضوع و ریشه های آن به طور جدی پی گیری خواهد شد.
در ادامه این مطلب آمده است: با وجود جایگاه مردمی این برنامه مطابق با نظرسنجی های مختلف سال های گذشته که از آن به عنوان برنامه ای باسابقه و پربیننده یاد شده است، به خاطر این بی دقتی صورت گرفته، تا انجام شدن بررسی های لازم و رسیدن به نتیجه نهایی، پخش برنامه فیتیله فعلا متوقف می شود.
براساس این توضیح، مدیر پخش و مدیر گروه کودک شبکه دو به دلیل سهل‎انگاری توبیخ کتبی خواهند شد و جانشین مدیر پخش که مسئول نهایی نظارت برنامه هاست نیز توبیخ و از مسئولیت برکنار می شود.
صداو و سیما در پایان یادآور شد بدیهی است که سازمان صدا و سیما پس از بررسی دقیق این موضوع و رسیدن به نتایج نهایی، موارد را به اطلاع مخاطبان خواهد رساند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.