کد خبر : 4059
تاریخ انتشار : شنبه 23 آبان 1394 - 5:40

سونامی بیماری های کلیوی در حال وقوع است

سونامی بیماری های کلیوی در حال وقوع است

معاون ارتباطات و امور بین الملل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران گفت: با توجه به شیوع دیابت در کشور، موج بعدی آن یعنی سونامی بیماری های کلیوی در حال وقوع است.

 

داریوش آرمان روز جمعه در همایش علمی آموزشی«سلامتی کلیه برای همه» در زنجان افزود: بالغ بر ۷۰ درصد بیماران کلیوی گرفتار دیابت و فشار خون هستند.
وی ادامه داد: بر اساس نتایج مطالعات انجام شده، دیابت و فشار خون به ترتیب ۵۰ و ۲۰ درصد، عامل بروز نارسایی های کلیوی هستند.
آرمان اظهار کرد: در زمان حاضر بالغ بر ۱۷۰ شعبه و نمایندگی انجمن حمایت از بیماران کلیوی در سراسر کشور فعالیت دارند و به ۸۰ هزار بیمار کلیوی، دیالیزی و پیوندی خدمات ارائه می دهند.
وی خاطرنشان کرد: پیگیری و انجام عمل پیوند کلیه برای ۳۵ هزار بیمار کلیوی از اقدمات برجسته ای است که در کارنامه این انجمن به ثبت رسیده است.
عضو هیات امنای انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت: پیگیری های حقوقی برای تصویب قانون پیوند اعضا در کشور، پی گیری تجهیز مراکز درمانی به بخش دیالیز و نام نهادن هفته ای به نام بیماران کلیوی از جمله اقدامات عمده انجمن برای بهبود شرایط بیماران کلیوی است.
آرمان با اشاره به کمبود دستگاه های دیالیز در کشور، تاکید کرد: سالانه به حدود ۱۲۰۰ دستگاه دیالیز نیاز است که بخشی از آن برای رفع نیازهای تازه و بخش دیگر برای جایگزینی با دستگاه های فرسوده لازم است.
وی همچنین به کمبود تخت های دیالیز اشاره کرد و افزود: در کشور ما به طور متوسط برای هر تخت دیالیز ۵.۱ دهم بیمار وجود دارد در حالیکه استاندارد آن ۴ بیمار برای هر تخت است و این به معنای کاهش زمان و دفعات دیالیز برای بیماران است که ممکن است کیفیت دیالیز را نیز تحت الشعاع قرار دهد.

منبع:ایرنا

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.