کد خبر : 4072
تاریخ انتشار : شنبه 23 آبان 1394 - 9:13

ژاپن سفینه بدون سرنشین به ماه می‌فرستند

ژاپن سفینه بدون سرنشین به ماه می‌فرستند

سازمان فضایی ژاپن در اعلامیه‌ای خبر داده است که این کشور برنامه‌ای دارد که طی آن در سال ۲۰۱۹ یک سفینه بدون سرنشین را روی ماه فرود آورد.

به گزارش آنا به نقل از وال‌استریت ژورنال ژاپن، سازمان فضایی ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد که تا چهار سال آینده، قصد فرستادن یک سفینه بدون سرنشین به ماه را دارد.
بیش از نیم ‌قرن از نخستین فرود روی ماه می‌گذرد و گام‌های انسان روی این کره نیز قدمتی به همین اندازه دارد. نخستین برنامه برای رسیدن به ماه را روس‌ها طراحی کردند و آمریکایی‌ها نخستین انسان را روی قمر زمین پیاده کردند.
سال‌ها بعد، چینی‌ها نیز برای اینکه ولع خود را برای کشف فضا نشان دهند و تکنولوژی‌شان را به رخ بکشند، یک سفینه بدون سرنشین روی ماه فرود آوردند. می‌توان گفت ماه سال‌ها دروازه فضانوردی برای کشورهای مختلف بود و اکنون با وقفه‌ای ۵۰ ساله، ژاپنی‌ها هم قصد رفتن به ماه را دارند.
سازمان فضایی ژاپن در اعلامیه خود، تفاوت سفرش به ماه نسبت به سه کشور قبلی را نیز اعلام کرده است. سفینه ژاپنی قرار است با استفاده از یک نرم‌افزار که شبیه به نرم‌افزار تشخیص چهره عمل می‌کند، با دقت شگفت‌انگیز ۱۰۰ متر، در نقطه تعیین ‌شده فرود آید.
روش کار به این شکل است که سفینه از مدار ماه، یک اسکن سه‌بعدی از سطح انجام می‌دهد و سپس با داده‌هایی که از محل فرود در اختیار دارد، آن را تطبیق می‌دهد و مسیر فرودش را با دقت زیادی اصلاح می‌کند.
این روش بسیار دقیق‌تر و پیشرفته‌تر از روشی است که پیشتازان روس، آمریکایی و چینی قبلا از آن برای فرود روی ماه استفاده کرده‌اند اما این سؤال را ایجاد می‌کند که اگر ژاپنی‌ها در سال ۲۰۱۹ و با تأخیری ۵۰ ساله روی ماه فرود آیند، چقدر طول می‌کشد تا برنامه فضایی آنها به مریخ برسد؟


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.