کد خبر : 4097
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 آبان 1394 - 13:57

بازدید دانشجویان از دریاچه ارومیه

بازدید دانشجویان  از دریاچه ارومیه

در راستای آشنایی با دریاچه ارومیه و پیامدهای ناشی از خشک شدن آن و خطراتی که در پی آن زندگی حدود ۶میلیون نفر را که در حوزه دریاچه ارومیه زندگی میکنند،را تهدید می‌کند بازدیدی از دریاچه ارومیه در منطقه بندر شرفخانه صورت گرفت.

 

این برنامه که به همت کانون فرهنگ و اندیشه دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و با همکاری و همراهی سازمان مردمی همیاران زیست سبز و کمیته مردم نهاد ستاد احیا دریاچه ارومیه در روز های پنجشنبه ۲۱ وجمعه ۲۲ آبان ماه برگزار گردید.در این برنامه  ۱۵۰ نفذ دانشجویان با گرایش های مختلف از جمله زیست شناسی،شیمی،ریاضی،حقوق،روانشناسی،ادبیات،مهندسی برق،مکانیک، و غیره نه تنها از شهرهای حاشیه دریاچه بلکه از استان های تهران،اردبیل،همدان،زنجان،گیلان،کردستان نیر حضور داشتند که نشان از حساسیت و اهمیت موضوع میباشد.

 

در ابتدای برنامه مهندس رحمانی نماینده سازمان مردمی همیاران زیست سبز توضیحاتی در مورد مشخصات دریاچه و فعالیت های این سازمان ایراد کردند.

سپس دکتر درخشانی نماینده دفتر منطقه ای ستاد احیا دریاچه ارومیه در استان نحوه تشکیل ستاد،اختیارات و فعالیت های ستاد در خصوص احیای دریاچه و همچنین توضیحاتی در خصوص دریاچه را خدمت دانشجویی ارائه دادند.

برنامه با نمک نوردی دانشجویان ادامه یافت،که در این بین نیر به سوالات دانشجویان پاسخ داده میشد.عکس العمل دانشجویان در مواجه با دریاچه و عمق فاجعه قابل تامل بود.بیشتر افراد تصوری که از دریاچه داشتند با واقعیت دریاچه خیلی فاصله داشت.شاید در این میان آشنایی هرچه بیشتر مردم از وسعت و وضعیت بحرانی دریاچه میتواند کمکی باشد برای همکاری و همیاری با ستاد در جهت احیا دریاچه.در پایان برنامه بعد از حدود ۱ ساعت نمک نوردی در پیکره دریاچه ارومیه دانشجویان با تشکیل حلقه انسانی برای کمک به احیای دریاچه اورمیه هم پیمان شدند . شایان ذکر است  دانشگاه شهید مدنی آذربایجان از سال ۹۳ همکاری  خوبی با  دفتر منطقه ای ستاد خیای دریاچه ارومیه  داشته  و این برنامه نیز در راستای  همکاری های فرهنگی این دانشگاه با ستاد  احیا برگزار شد.

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.