کد خبر : 4114
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 آبان 1394 - 7:25

کرشمه بلورهای سپید با فرش برفی پاییز زیرپای زمستان

کرشمه بلورهای سپید با فرش برفی پاییز زیرپای زمستان

بارش برف ورود زمستان را در تبریز طنین‌انداز کرد تا کرشمه بلورهای برف بر آسمان پاییزی این شهر نویدبخش روزهای پرنعمت باشد.

 

در پنجاه و هفتمین روز از پاییز شهر تبریز به خود حال و هوای زمستانی گرفت. بارش برف که از دقایق پیش در تبریز و برخی شهرهای آذربایجان‌شرقی آغاز شده حال و هوای زمستانی را در استان حاکم کرده است.
امروز بار دیگر مردم تبریز رأفت و رحمت خداوند متعال را دیدند و با وجود کاهش دما در تبریز در اوج خوشحالی و شادمانی قرار گرفتند به طوریکه برخی از شهروندان با نظاره و لبخند به خاطر بارش نخستین برف پاییزی و برخی دیگر با بیرون رفتن از منزل و قدم زدن زیر بارش برف یا باز کردن پنجره اتاقشان خدا را به خاطر این نعمت سپاس می‌گویند.
اداره کل هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی در خصوص وضعیت آب و هوایی استان از تداوم فعالیت سامانه بارشی به صورت متناوب تا ظهر جمعه خبر داد و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها را دور از انتظار ندانسته است.
در ادامه گزارش هواشناسی تاکید شده است اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر پیش‌پینی می‌شود.
اداره‌ کل راه و ترابری استان آذربایجان‌‌شرقی نیز در این زمینه اعلام کرد: همه راه‌های ارتباطی استان باز است و تردد وسایل نقلیه در آنها جریان دارد، بنابراین کسانی که قصد مسافرت دارند باید ماشین خود را به زنجیر چرخ و وسایل ایمنی مجهز کرده و لباس گرم به همراه داشته باشند.
پلیس‌ راه‌ فرماندهی‌ آذربایجان‌‌شرقی‌ نیز در اطلاعیه‌‌ای‌ از هموطنان‌ خواست‌ از مسافرت‌های‌ غیرضروری‌ اجتناب‌ کنند و در صورت‌ اضطرار با همراه‌ داشتن‌ البسه‌ گرم‌ و آذوقه‌ کافی‌ وسیله‌ نقلیه‌ خود را به‌ زنجیر چرخ‌ مجهز کنند.
در این‌ اطلاعیه‌ آمده‌ است: راه‌‌های‌ اصلی‌ استان‌ آذربایجان‌شرقی‌ باز و رفت‌ و آمد در آنها جریان‌ دارد.
براساس این گزارش، تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱.۱ میلی‌متر بارش داشته است.
در ۲۴ ساعت گذشته در شبستر ۳.۶، مرند ۷.۲، هریس ۹.۶، سهند ۳.۶، بناب ۸.۲، ملکان ۶.۵، مراغه ۶.۲، خداآفرین ۹.۲، میانه ۸.۲ و عجب‌شیر ۷.۳ گزارش شده است.

منبع:فارس

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.