کد خبر : 412
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 مهر 1392 - 7:14

توافقات انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی زیر پا گذاشته شد

توافقات انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی زیر پا گذاشته شد

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی:
توافقات انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی زیر پا گذاشته شد

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی با اشاره به جلسه هفته گذشته هیئت دولت گفت: در این جلسه توافقات وزارت کشور و مجمع نمایندگان زیر پا گذاشته شد.

محمد اسماعیل سعیدی اظهار کرد: جلسه مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی در حاشیه مجلس برگزار شد و در آن نمایندگان بر پافشاری بر عمل به توافقات صورت گرفته با وزارت کشور و شخص وزیر تاکید کردند.

وی با یادآوری توافقات صورت گرفته افزود: در این توافقات بر معرفی گزینه وزارت کشور به مجمع نمایندگان و بررسی آنها در کنار سایر گزینه‌های مد نظر مجمع استان و اعلام نظر به وزارت کشور تاکید شده بود.

سعیدی با اشاره به اینکه در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت گفت: در این جلسه این توافقات زیر پا گذاشته شده و فردی که نه گزینه وزارت کشور و نه مجمع نمایندگان بود از سوی معاون اول برای استانداری آذربایجان‌شرقی مطرح شده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از این اقدام به عنوان قرار دادن مجمع نمایندگان در مقابل انجام شده یاد کرد و افزود: امروز نظر جمعی نمایندگان آذربایجان‌شرقی بر این مبنا شد که اگر گزینه دیگری از سوی وزارت کشور و به صورت رسمی به این مجمع اعلام شود بررسی و نتایج این بررسی را به وزارت کشور منعکس کنند.

سعیدی با پاسخ منفی به این سئوال که گزینه مطرح شده در جلسه هیئت دولت آیا رسما و از سوی وزارت کشور به مجمع نمایندگان اعلام شده است، گفت: این فرد معرفی نشده و ما منتظر اعلام رسمی فرد مذکور از سوی وزارت کشور برای بررسی در مجمع هستیم.

نماینده مردم نبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم در پاسخ به سئوال دیگری که آیا امکان دارد مجمع نمایندگان به مانند مطرح شدن این گزینه در مقابل انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در مقابل عمل انجام شده قرار گیرند، گفت: در این صورت

مسئولیت از مجمع نمایندگان ساقط و نقض توافقات صورت گرفته به صورت یک طرفه از سوی دولتمردان اتفاق خواهد افتاد که عواقب آن برای استان و کشور خوشایند نخواهد بود.

 

انتقاد از معاون اول رئیس جمهور

گزارش دیگری حاکی است، نماینده مردم شبستر در مجلس نیز ضمن انتقاد از آنچه اقدام معاون اول رئیس جمهور در تعیین استاندار آذربایجان شرقی خواند، گفت: این اقدام بی توجهی به تصمیماتی است که در جلسه مشترک بین مجمع نمایندگان استان و وزیر کشور اتخاذ شده است.

وی افزود: ‌در جلسه مشترکی که اخیراً اعضای مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی با وزیر کشور در خصوص انتخاب استاندار داشتند با پیشنهاد آقای رحمانی فضلی مجمع افرادی را برای استانداری معرفی کرد و در بین این گزینه‌ها با نظر وزیر کشور افرادی مشخص شدند.

نماینده مردم شبستر در ادامه اظهار کرد: اما مطلع شدیم که معاون اول رئیس جمهور بدون توجه به نظر وزیر کشور و اعضای مجمع نمایندگان استان فردی را برای استانداری این استان انتخاب کرده که مورد تایید نمایندگان استان است.

علیلو با اشاره به اینکه انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی به عنوان یکی از استان‌های استراتژیک و تاثیرگذار در کشور باید به دور از مباحث سیاسی و جناحی باشد، گفت: این فرد باید از نظر علمی و تجربی توانایی سکانداری آذربایجان‌شرقی را داشته باشد.

وی داشتن برنامه عملیاتی برای توسعه استان، داشتن نگاه فرا جناحی و گروهی، استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان به خصوص از نیروی‌های انسانی متخصص بدون ملاحظات جناحی، داشتن شناخت و آگاهی از مزیت‌ها و قابلیت‌های استان را از دیگر شاخصه‌های مورد نظرش برای استاندار آذربایجان‌شرقی عنوان کرد و گفت: این انتخاب باید با دقت و درایت صورت گیرد تا کسی بر مسند استانداری تکیه ندهد که با باندبازی و استفاده از گروه‌های خاص در بدنه استان مانع رشد و توسعه شود و این امر سم مهلکی خواهد بود که باعث فلج شدن استان می‌شود.

براساس این گزارش مطرح شدن گزینه‌ای خارج از توافقات صورت گرفته که رئیس مجمع نمایندگان به آن اشاره کرد اقدامی

برای کند کردن روند انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی بوده که متاسفانه این اقدام تاکنون جواب داده و درایتی در این زمینه صورت نگرفته ولی با توجه به جایگاه استان آذربایجان‌شرقی و موقعیت ویژه آن که همه به آن اذعان دارند باید انتخاب سکاندار این استان براساس اصل شایسته سالاری و توجه به عملکرد و برنامه افراد صورت گیرد که در این میان نظر مساعد نمایندگان بر گزینه انتخابی می‌تواند هموار و کوتاه کردن مسیر توسعه استان را ممکن سازد.

امیدواریم اجماع بر سر انتخاب استاندار آذربایجان شرقی به زودی و با درایت و تدبیری که در دولت تدبیر و امید نوید داده‌اند اتفاق بیفتد.

خطه آذربایجان در تاریخ معاصر، بزرگانی چون امیرکبیر، قائم مقام و مصدق را به خود دیده است و با آغاز دولت تدبیر و امید مردم آن همچنان منتظرند تا ببینند که کلید روحانی چه کسی را به عنوان دوازدهمین استاندار آذربایجان‌شرقی از صندوقچه دولت یازدهم بیرون می‌آورد.

حال مردم آذربایجان شرقی در روزهای گذشته منتظر هستند ببینند دوازدهمین استاندار آذربایجان شرقی چه کسی خواهد بود.

با آغاز دولت تدبیر و امید مردم آن همچنان منتظرند تا ببینند که کلید روحانی چه کسی را به عنوان دوازدهمین استاندار آذربایجان‌شرقی از صندوقچه دولت یازدهم بیرون می‌آورد./فارس


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.