کد خبر : 418
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 مهر 1392 - 7:26

۶ طرح گردشگری شهرستان کلیبر افتتاح شد

۶ طرح گردشگری شهرستان کلیبر افتتاح شد

 همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و به منظور رفع نیازهای زیر ساختی در محور گردشگرپذیر شمال استان :
۶ طرح گردشگری شهرستان کلیبر افتتاح شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از افتتاح شش طرح گردشگری همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس  در شهرستان کلیبر خبر داد.

مهندس تراب محمدی در حاشیه آغاز بهره برداری از این پروژه ها و در گفتگو با خبرنگاران افزود: محور شمالی استان از مقاصد مهم و گردشگرپذیر آذربایجان شرقی است که با اتمام مطالعات طرح جامع و تفضیلی گردشگری اجرای زیر ساخت های گردشگری از چند سال پیش تا کنون در آن آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس از مسیر تبریز تا کلیبر در جاده ها مجتمع های رفاهی بین راهی با امکانات بوفه، رستوران، نمازخانه و سرویس های بهداشتی و نیز کمپ های گردشگری احداث شده است.
محمدی با اشاره به این شش پروژه افتتاح شده تشریح کرد: مجتمع سرویس بهداشتی و نمازخانه و فروشگاه آغچه قشلاق در ۱۵ کیلومتری شهر کلیبر یکی از طرح هایی بود که به بهره برداری رسید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه کمپ گردشگری قلعه دره سی کلیبر با این افتتاح ها از نظر زیر ساختی تکمیل شده و آماده توسعه پس از واگذاری به بخش خصوصی است، افزود: پیش از این چهار مجتمع سرویس بهداشتی در این کمپ احداث شده بود که امروز امکاناتی نظیر نمازخانه، راه دسترسی به طول ۵۰۰ متر و مخزن شش هزار لیتری آب آشامیدنی نیز تامین شده است.
محمدی مسیر سرسبز کلیبر به آینالو را دیگر مسیر گردشگری این منطقه خواند که سال گذشته سرویس های بهداشتی در آن افتتاح شده و امسال نیز کمپ شجاع آباد با امکاناتی نظیر نمازخانه و سرویس های بهداشتی و فروشگاه در این محور تجهیز شد.
وی راه اندازی سرویس های بهداشتی در کمپ گردشگری مکیدی و روستای اسکلو را از دیگر طرح های بهره برداری شده در این منطقه برشمرد.
این مقام مسئول با اشاره به طرح های در دست احداث در کلیبر نیز تصریح کرد: آخرین سرویس بهداشتی در سه راهی آینالو در دست ساخت بوده و داخل کمپ آینالو با امکانات ۴۰ آلاچیق، بازسازی سرویس های بهداشتی و مجتمع رفاهی شامل نمازخانه و فروشگاه امسال تکمیل و راه اندزای می شود.
محمدی خاطرنشان کرد: ساخت تاسیسات گردشگری و رفاهی در حاشیه رود ارس، روستای مردانقم، سیاه رود، جاده جدید جانانلو و سد خداآفرین نیز در دست کار قرار دارد که با اتمام و بهره برداری از آنها دیگر در شمال استان هیچگونه مشکل زیر ساختی و رفاهی برای گردشگران وجود نخواهد داشت.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.