کد خبر : 4204
تاریخ انتشار : شنبه 7 آذر 1394 - 8:45

ژاپن علت گرم شدن زمین را یافت

ژاپن علت گرم شدن زمین را یافت

 ژاپن علت گرم شدن زمین را یافت و در نظر دارد تا یافته های این تحقیق را در نشست بین المللی تغییرات آب و هوایی در پاریس اعلام کند.

تلویزیون «ان اچ کی» ژاپن روز شنبه در گزارشی به نقل از وزارت محیط زیست این کشور اعلام کرد که بر اساس یافته های ماهواره تحقیقاتی ژاپن، علت گرمی بخش زیادی از زمین های کشاورزی و شهرهای دنیا وجود گاز متان است.
این وزارتخانه اعلام کرد که در تلاش است تا اطلاعات بیشتر و دقیق تری در این زمینه بدست آورد تا بتوان مانع گرم شدن زمین شد.
بر اساس گزارش وزارت محیط زیست ژاپن، گاز متان در مزارع و برخی شهرهای دنیا از جمله در چین، پاکستان و برزیل بیشتر از حد مجاز است.
متان یک گاز گلخانه ای است که به عنوان سوخت بکار می رود و ماده اصلی گاز طبیعی است و از تجزیه مواد گیاهی در نواحی مردابی تشکیل می شود.
این گاز به خاطر توانایی جذب گرما به مقدار فراوان، اثر گلخانه ای بیشتری نسبت به «کربن دی اکسید» دارد.
یافته های این تحقیق را ماهواره «ایبوکی» به زمین فرستاد. این ماهواره در سال ۲۰۰۹ و با هدف جمع آوری اطلاعات در باره گازهای گلخانه ای به فضا پرتاب شد.
وزارت محیط زیست ژاپن با آنالیز اطلاعات ارسالی این ماهواره تحقیقاتی تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادی کشف کرد که تراکم گاز متان در اطراف شهرهای «چگندو» و «چونگ چینگ» در چین و «لاهور» در شرق پاکستان و همچنین جنوب برزیل جایی که مزارع بزرگی وجود دارد، بیشتر است.
گاز متان که از فعالیت های دامداری و دفت زباله ایجاد می شود و ۲۰ برابر بیشتر از دی اکسید کربن در گرم شدن زمین موثر است و اعتقاد بر این است که یکی از علل گرم شدن کره زمین است.
بیست و یکمین نشست بین المللی تغییرات آب و هوایی پاریس از دوشنبه این هفته تا ۱۱ دسامبر – ۲۰ آذر ماه – برگزار می شود و پیش بینی می شود در مراسم آغازین آن ۱۴۷ نفر از رهبران جهان شرکت کنند. البته مقام های فرانسوی از حضور ۱۳۸ رهبر جهان در این نشست خبر می دهند.
هدف اصلی این نشست جلوگیری از افزایش دو درجه ای دمای هوای زمین تا پایان قرن ۲۱ است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.